نماینده مجلس؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید تداوم داشته و غیرقابل شکننده باشد، گفت: لازم است اقتصادی متکی بر مردم و نهادهای غیردولتی شکل گیرد و این در واقع همان هدفمند و روشن کردن بحث خصوصی‌سازی است.
کد خبر: ۴۱۷۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 03 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- محمد خالدی با اشاره به شعار سال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی تبیین حقیقی اصول اساسی اسلام و انقلاب و تشریح ابعاد اصلی عدالت اجتماعی است.

وی افزود: نامگذاری دو سال متوالی با محتوای اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری سر خط دادن برای جریان یافتن موضوع در فضای اجرایی کشور و تزریق آن به بدنه جامعه و حصول هدف است.

خالدی با اشاره به بُ عد خارجی اقتصاد مقاومتی که مسئله مقابله با فشارها، مداخلات و تفتین اقتصادی از سوی دشمنان است، تصریح کرد: فرهنگ اقتصاد غربی، فاقد اخلاق همراه با بوروکراسی دست و پاگیر است و به‌ صورت اساسی با مبانی دین اسلام منافات دارد.

وی ادامه داد: از ابعاد داخلی اقتصاد مقاومتی ارائه راهکار برای جریان داشتن کوتاه مدت اقتصاد و تامین معیشت جامعه به نحو صحیح، رضایت‌مند و جلوگیری از آسیب اقشار گوناگون جامعه خصوصا افراد پایین دست است.

خالدی به لزوم تدوین برنامه محوری برای به‌کارگیری نیروی انسانی مستعد و خلاق تاکید کرد و اولویت‌بندی سرمایه‌گذاری در منابع مختلف، ایجاد اشتغال پایدار بر اساس اقتصاد سالم، آشنایی با روش‌های نوین و سیستم‌های اقتصادی سالم از برنامه‌ریزی تا تولید، توزیع و مدیریت مصرف را از عواملی برشمرد که نیازمند توجه ویژه است.

وی با بیان اینکه  اقتصاد مقاومتی باید تداوم داشته و غیرقابل شکننده باشد،افزود: لازم است اقتصادی متکی بر مردم و نهادهای غیردولتی شکل گیرد و این در واقع همان هدفمند و روشن کردن بحث خصوصی‌سازی است.

نماینده مردم لردگان در مجلس اضافه کرد: با مشارکت آگاهانه مردم و نهادهای حاکمیتی، بر پایه روابط سالم و شفاف به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، می‌توان یک شبکه مستحکم، مردمی و اقتصادی به عنوان زیرساخت اولیه اقتصاد مقاومتی شکل داد.

خالدی تاکید کرد: چنین اقتصادی هم خاصیت زایندگی دارد و هم قادر به ترمیم خود در مقابل آسیب‌های احتمالی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: موضوع بسیار مهمی که در خصوص کشور وجود دارد این است که اسناد، راهبردها و احکام لازم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در دسترس است.

خالدی گفت: احکام فقه اسلامی برای سامان بخشیدن نظام پولی و مالی و روابط تولیدی و توزیعی، اگر به صورت صحیح آموزش و به جامعه تبیین شود قطعا زیربنای مطمئنی برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: این شکل از اقتصاد با وجود اینکه از ابتدا تمام ملزومات را به صورت درون‌گرا تامین می‌کند، در برابر تکانه‌های بین‌المللی مقاوم بوده و حتی قادر به اعمال تغییر در نظام‌های اقتصادی همسو است و دامنه نفوذش را برای قدرتمند شدن وسعت می‌بخشد.

خالدی در پایان خاطرنشان کرد: امید است در این حوزه بتوان به صورت همه جانبه از تهیه و یکپارچه کردن اسناد قانونی تا هم‌سویی مسئولان در قالب برنامه‌های مدون و جامع، شاهد شکوفایی و قدرت یافتن پایدار اقتصاد کشور شویم و نظام تولید و اشتغال را مبتنی بر رضایت‌مندی جامعه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار