تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز مبارزه با آفت ملخ در مزارع چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲ 03 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرشید شبانی اظهار کرد : هر ساله آفت ملخ به مزارع مناطقی همچون کوهرنگ، لردگان، سامان و کیار حمله‌ور می‌شود و خسارت‌های بسیاری را به مزارع و محصولات وارد می‌کند.

وی افزود : در منطقه صمصامی از دو روز گذشته مبارزه با این آفت آغاز شده که پیش‌بینی می‌شود در دو هزار هکتار از مزارع این منطقه مبارزه علیه آفت ملخ انجام شود.

شبانی با اشاره به اینکه در منطقه لردگان میزان این آفت بسیار جزئی گزارش شده است، گفت : پیش‌بینی می‌شود در ۵۰۰ هکتار از مزارع این منطقه مبارزه علیه آفت ملخ صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت این است که به محض مطلع شدن از این ورود این آفت به مزارع، سریعا اقدام به مبارزه علیه آفت ملخ کند، تصریح کرد : متاسفانه طی منعقد شدن تفاهم نامه از سوی جهاد کشاورزی با مدیریت بحران استان، تاکنون اعتباری در این خصوص تخصیص داده نشده است.

شبانی به کشاورزان توصیه کرد: در صورت مشاهده این آفت به مراکز خدمات جهادکشاورزی مراجعه و مراتب را به کارشناسان گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار