تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان مبل شهرستان شهرکرد گفت: عدم حمایت از تولید داخلی در استان، مانع رغبت و انگیزه بازاریان به سمت تولید مبل شده است.
کد خبر: ۴۱۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱ 03 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- داریوش هادیان با اشاره به اینکه بازار مبل در استان در حالت رکود قرار دارد، اظهار کرد: کاهش قدرت خرید مردم دلیل اصلی این رکود است.

وی افزود: عدم حمایت از تولید داخلی در استان، مانع رغبت و انگیزه بازاریان برای تولید مبل شده است و به همین دلیل چهارمحال و بختیاری واردکننده این محصولات از استان‌‌هایی همچون، اصفهان، تهران و آذربایجان شرقی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان مبل شهرستان شهرکرد با اشاره به متفاوت بودن قیمت فروش مبلمان‌هایی که از نظر ظاهری مشابه یکدیگر هستند، تصریح کرد: استاندارد‌، کیفیت چوب یا مواد مورد استفاده شده در آن‌ها در این امر دخیل است.

هادیان در ادامه افزود: کار تولید مبل یک کار هنری است و هیچ‌گاه دو کالای مشابه هنری به طور مشابه قیمت‌گذاری نمی‌شوند.

وی حمایت مسئولان از تولیدات داخلی استان را لازم دانست و گفت: دولت باید از طریق اعطای وام‌های کم‌بهره یا دیگر تسهیلات از تولید‌کنندگان حمایت کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان مبل شهرستان شهرکرد تعداد واحدهای صنفی در این اتحادیه را 65 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد تنها 45 مورد دارای پروانه کسب هستند و مابقی به طور موقت در یک مقطع زمانی مانند زمان شب عید فعالیت می‌کنند.

وی افزود: قیمت مبل در سال گذشته نسبت به سال 94، 20 درصد افزایش داشت.

هادیان در پایان قیمت مبلمان راحتی در سطح شهر را بسته به نوع چوب و کیفیت  از 800 هزار تومان تا هشت میلیون تومان و مبلمان استیل را از دو میلیون و 500 تا 20 میلیون تومان گزارش کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار