معاون آموزش‌و‌پرورش استان تاکیدکرد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: علایم و دلایل افسردگی دانش‌آموزان به‌ویژه در دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه استان که کمی ار نرم کشوری بالاتر است باید شناسایی شود.
کد خبر: ۴۱۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 01 May 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- خدایار قاسم‌پور در همایش سفیران سلامت در جمع دانش‌آموزان، مراقبین سلامت و مدیران مجری،کارشناسان سلامت و تندرستی اظهار کرد: 16 هزار دانش‌آموزچهارمحال و بختیاری در طرح سفیران سلامت شرکت کردند.

وی افزود: از این تعداد 125 نفر به مرحله استانی راه یافته‌اند.

قاسم‌‎پور ادامه داد: انقلاب صورت گرفته در تکنولوژی در دنیای امروز نیازمند تغییر رویکرد در آموزش است.

وی بیان کرد: سیاست آموزش و پروش این است که سایه آموزش را از سر پرورش کوتاه کند و به ابعاد دیگر همانند سلامت جسم و روان دانش‌آموزان نیز توجه شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: درچهارمحال و بختیاری 180 هزار دانش‌آموز وجود دارد که یک چهارم این جمعیت مستقیما از برنامه‌های این نهاد همچون طرح سفیران سلامت استفاده می‌کنند.

قاسم‌‎پور تاکید کرد: دانش‌آموزان اکنون متفاوت‌تر از گذشته هستند پس باید با تغییر رویکرد، جامعه‌ای سالم و با نشاط ایجاد کرد که اگر دانش‌آموز در سلامت کامل جسم و روح قرار گیرد می‌تواند در کلاس درس مطالب علمی را به خوبی فرا گیرد.

وی با اشاره به هدف آموزش و پرورش که تربیت انسانی متعالی در تمام جنبه‌های زندگی است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان سفیران سلامت برای خانواده‌ها هستند و این افراد در دنیای امروز بالاترین شان و منزلت را کسانی دارند که در پیشگیری از بیماری فعالیت می‌کنند.

قاسم‌‎پور تصریح کرد: باید خانواده‌ها و دانش‌آموزان به مسئله سلامت حساس شوند و سواد بهداشتی و سلامت این افراد بالا رود و قطعا این سواد در زندگی آینده دانش‌آموز بسیار کاربردی‌تر از فرمول‌های دروس مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ایجاد نشاط بایستی به سمت تحرک پیش رفت، اظهار کرد: علایم و دلایل افسردگی دانش‌آموزان به‌ویژه در دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه استان که کمی ار نرم کشوری بالاتر است باید شناسایی شود.

قاسم‌‎پور گفت: باید تلاش شود تا از پتانسیل مناسب فضای مجازی به نحو احسن استفاده و با مشکلات ناشی از آن به صورت علمی برخورد شود تا به سمت جامعه‌ای سالم و بانشاط پیش رویم.

وی تصریح کرد: از یک هزار و 500 معلم شرکت کننده در این مسابقات 100 نفر برگزیده مرحله استانی هستند.

عبدالرضا خسروی رئیس مرکز مشاوره استان نیز با اشاره به اینکه شعار سازمان بهداشت جهانی صحبت در خصوص افسردگی است، گفت: زندگی همراه با نشاط، آرام و بی‌دغدغه خواهد بود.

وی فعال بودن، گرایش به مباحث مذهبی و روحانی، پرهیز از افکار منفی، رژیم غذایی و ورزش را ازعوامل موثر در پیشگیری از افسردگی برشمرد.

در پایان این مراسم از دانش‌آموزان و معلمان برتر راه یافته به مرحله استانی این مسابقات تقدیر و به آنان جوایزی اهدا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار