تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال گذشته مجموع تولیدات باغی استان 180 هزار تن بوده است.
کد خبر: ۴۱۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 29 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حمیدرضا دانش اظهار کرد: سال گذشته میزان تولید گندم در استان 162 هزار تن بوده که از این میزان خرید تضمینی 70 هزار تن گندم انجام شد.

وی با اشاره به وجود 20 درصد تورم در این بخش، افزود: در سال گذشته در راستای خرید تضمینی گندم، 88 میلیارد تومان به کشاورزان گندمکار پرداخت شد.

دانش با اشاره به سهمیه 22 هزار تنی تولید جو در استان، گفت: میزان تولید جو در سال گذشته به 22 هزار و 900 تن رسید و همچنین سه هزار و 700 تن بذر اصلاح شده گندم و جو در سطح استان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار کشت دانه‌های روغنی در سطح استان اتفاق افتاد، تصریح کرد: یک هزار و 80 هکتار از اراضی استان به کشت دانه‌های روغنی کلزا اختصاص یافت که 28 دستگاه یارانه‌دار کشت کلزا میان کشاورزان توزیع شد.

دانش گفت: سال گذشته برای نخستین بار رکورد کارخانه قند در استان شکسته شد و 62 هزار تن چغندرقند از استان به کارخانه قند فرستاده و مابقی از خارج از استان خریداری شد.

وی ادامه داد: در سال جاری برای نخستین بار در استان تحویل چغندرقند پاییزه از استان‌های همجوار به کارخانه قند انجام شد.

دانش با اشاره به اینکه در سال گذشته مجموع تولیدات باغی 180 هزار تن بوده است، گفت: بادام از مهم‌ترین محصولات باغی استان است که سال گذشته دو هزار تن مغز بادام به کشورهای اروپایی و هند صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از 40 هزار تن سیب‌زمینی به کشورهای ترکمنستان، عراق و آسیای میانه صادر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار