مدیرگروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه جبران خسارت به کشاورزان را الزامی دانست و گفت: کشاورزان با توجه به میزان پرداخت تعرفه از مزایایی بیمه محصولات کشاورزی برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۴۱۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 29 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس فرشاد صابری ، تولید محصولات کشاورزی را یکی از پر‌مخاطره‌ترین فعالیت‌های اقتصادی دانست و اظهار داشت: بخش کشاورزی همواره در معرض مخاطره‌های طبیعی و بلای جوی غیرمترقبه است و همه ساله خسارت‌های در این حوزه به کشاورزان وارد می‌شود.

مدیرگروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه صندوق بیمه کشاورزان را تنها ابزار حمایتی دولت در رابطه با خسارت‌های قطعی در بخش کشاورزی معرفی و بیان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها راهکار و منبع کمک به کشاورزان در جبران خسارت وارده به مزارع و باغ‌های کشاورزی است.

وی با بیان اینکه هرساله بین 350 تا 400 هکتار از اراضی درجه یک آبی و مسطح استان در اثر نزولات آسمانی زیر آب می‌رود، گفت: با توجه به بارندگی مطلوب و متعدد بهاری در حال حاضر فعلا امکان ورود به مزارعی که زیر آب رفته  برای تعیین میزان خسارت ممکن نیست.

صابری تصریح کرد: کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی درصد خسارت را تعیین می‌کنند و بیمه کشاورزی پرداخت خسارت می‌کند.

این مسؤول جبران خسارت به کشاورزان را الزامی دانست و یادآور شد: کشاورزان با توجه به میزان پرداخت تعرفه از مزایایی بیمه محصولات کشاورزی برخوردار می‌شوند تعرفه‌های 
بالاتر برابر با میزان درآمد کشاورز نیز وجود دارد.

صابری با بیان اینکه نیاز است کشاورزان بیمه محصولات را جدی بگیرند، ادامه داد: حدود 3.5 میلیارد تومان خسارت در سال گذشته به کشاورزان استان وارد شد که درصدی از آن به 
حساب کشاورزان واریز شده و مابقی آن نیز در نخستین فرصت پس از اخذ اعتبارات دولتی پرداخت می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار