تعدادی از بلوک های پروژه ۲۷۰۰ واحدی مسکن مهر «خورشید هشتم» پیشوا چند سالی است که فرونشست کرده و در خطر تخریب قرار دارد.
کد خبر: ۴۱۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱ 29 April 2017
مسکن مهر « خورشید هشتم» در شهرستان پیشوا با بیش از ۲۵۰۰ واحد در حال حاضر ۴۰۰ خانواده را اسکان داده که بخش بیشتر آن را خانواده های معلولان تشکیل می دهند.

ساکنان مسکن مهر « خورشید هشتم» در مدتی که در این مجتمع ساکن هستند شاهد نشست زمین در نقاطی از این مجتمع بودند و این اتفاقات، زنگ خطر فرونشست زمین در این منطقه را بلندتر از گذشته به صدا درآورد.

تا فاجعه رخ ندهد کسی به فکر حل مشکل نیست

حسن عبدی، از ساکنان این مجتمع در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: وقتی که هر روز با وحشت از ترس از نشست ساختمان و تخریب آن از خواب بیدار می شویم و از طرفی توانایی مالی برای خرید و یا اجاره خانه نداریم چه باید بکنیم.

وی افزود: هیچکس پاسخگوی ما نیست، تا زمانی که یک فاجعه و یا اتفاق ناگوار رخ ندهد همه مسئولیت را به گردن دیگری می اندازند ولی کسی به فکر حل مشکل نیست.

گویی مسئولین این مجتمع را نمی بینند

رضا دهقان، یکی از فعالان رسانه که به لحاظ فعالیت خبری با موضوع مسکن مهر خورشید هشتم ارتباط داشته است، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این مجتمع دارای مشکلات زیادی از قبیل کمبود خدمات شهری در مجتمع ها و فرو نشست واحدها است.

وی ادامه داد: این واحدها در حال تخریب است و متاسفانه در حالی که خطر ریزش یکباره آن ها وجود دارد به حال خود رها شده است.

این فعال رسانه ای گفت: چند ماه پیش اعلام شد که فرمانداری دستور داده این واحدها که در آستانه تخریب هستند سریعا تخریب شوند اما  همچنان شاهد هیچ اتفاقی در این زمینه نیستیم و همچنان زمین ها به حال خود رها شده اند.

دهقان گفت: متاسفانه شهرداری نیز کمترین خدمات را به مردم این مجتمع ارائه نمی دهد.

بلوک های نشست کرده تخلیه شدند

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان پیشوا در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: نمی دانم چند نفر در آن مجتمع زندگی می کنند اما  ۴۰۰ خانواده نیستند، کل پروژه ۲۷۱۶ واحد است و قسمتی از پروژه به دلیل ترکیدگی لوله آب و فاضلاب نشست کرد و تنها چند تا از بلوک ها دچار نشست شد و این نشست به دلیل نشتی لوله فاضلاب بود و به غیر از بلوک هایی که نشست کرد مابقی بلوک ها مشکلی ندارد.

آرش صفری ادامه داد: افرادی که در بلوک های نشست کرده ساکن بودند به واحدهای دیگر جابجا شدند و طرح مقاوم سازی بلوک های نشست کرده در حال اجرا است، از طرفی طبق نامه ای که ما به شرکت سازنده این مجتمع زدیم این شرکت اجازه واگذاری واحدها را به افراد جدید ندارد و در حال حاضر در حال بررسی بلوک هایی که نشست کرده بودند هستیم که ببینیم اگر امکان مقاوم سازی داشته باشند مقاوم سازی کنیم و اگر این امکان نبود، بلوک ها را تخریب کنیم.

علت نشست بلوک های مجتمع خورشید هشتم در حال بررسی است

وی با بیان این که پروژه مجتمع خورشید هشتم، پروژه ای خود مالک است، اضافه کرد: خاک این پروژه طبق آزمایش های انجام شده مشکلی نداشته است و این پروژه ناظر و مشاور مهندسی داشته است که ما در حال حاضر مشاور را به شورای انتظامی نظام ساختمانی استان تهران معرفی کرده و در حال پیگیری هستیم که ببینیم چرا چنین مشکلی به وجود آمده است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان پیشوا گفت: در حال حاضر نمی توانیم با قاطعیت بگوییم مشکل نشست این بلوک ها به دلیل جنس خاک بوده و یا نشت آب و فاضلاب سبب این نشست شده است، مشاور جدید پروژه در حال بررسی علت دقیق نشست ساختمان است.

وی در مورد عدم ارائه خدمات توسط شهرداری به ساکنان این مجتمع گفت: همه این واحدها از شهرداری مجوز ساخت دارند و شهرداری به تمام بلوک ها پایان کار داده است و زمانی که پایان کار داده می شود ارائه تمام خدمات به عهده شهرداری خواهد شد و مانند تمام شهروندان از خدمات شهرداری استفاده می کنند.

صفری گفت: چون شهرک هنوز راه نیفتاده و بسیاری از واحدها تحویل نشده است شاید خدمات رسانی شهرداری کمتر باشد، به محض راه افتادن مجتمع به طور کامل، خدمات رسانی ها نیز از طرف شهرداری به خوبی ارائه خواهد شد.

نگران مجتمع خورشید هشتم هستیم

محمد کرم محمدی، فرماندار پیشوا نیز در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: ما پیگیر مطالبات مردم ساکن در این مجتمع هستیم اما نامه ای برای تخریب واحدهای این مجتمع نزده ایم، اختلافی بین سازنده این واحدها با اداره آب و فاضلاب وجود دارد و ما از سازنده خواسته ایم که بیاید و این مشکلات را حل کند و متولی قبلی مسکن مهر راه و شهرسازی بوده است که در حال حاضر در حال واگذاری به شهرداری ها است.

وی اضافه کرد: این واحدها از قبل فرونشست داشته و برای امروز و دیروز نیست و این ساختمان بسیار خطرناک است و مسکن مهر همه جا این مشکلات را دارد، به خصوص واحدهایی که این آقا ساخته است، به عنوان مثال ساختمان های پردیس را می توان نام برد، گویا آزمایش خاک به درستی در این واحدها انجام نشده است و بعد از ساخت نیز شاه لوله آب زیر ساختمان ترکیده و فرونشست از ابتدای ورود ساکنین وجود داشته است.

نماینده عالی دولت در شهرستان پیشوا گفت: سازنده این واحدها را بسیار بد ساخته است و متاسفانه جمعیت فراوانی هم در این واحدها ساکن هستند و به فرمانداری مراجعه هم کرده اند و ما هم نگرانی داریم.
منبع: مهر
برچسب ها: مسکن مهر ، پیشوا ، تخریب
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
mahdi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
https://www.irinn.ir/fa/news/521454/%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D9%87%D8%B1%DA%A9-%D8%AE%D9%88%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%AF
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار