مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: منطقه آزاد و بندر چابهار یکی از جدی ترین کانون های فعالیت تجاری و اقتصادی در سواحل مَکُّران است.
کد خبر: ۴۱۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹ 29 April 2017
عبدالرحیم کردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان راهبردی چابهار در دهانه آب های آزاد اقیانوسی یکی از بهترین نقاط برای استقرار صنایع مختلف نظیر پتروشیمی، فولاد، خودروسازی و معادن است.
وی بیان کرد: راه اندازی شهرک های تخصصی خرما، برنج، لوازم پزشکی و آرایشی و شیلاتی می تواند هر ارزش سرمایه گذاری را در کوتاه ترین زمان به چندین برابر تبدیل کند.
وی ادامه داد: فعالیت های اقتصادی و تجاری در چابهار نیازمند بستری امن و فضایی آرام است که به واسطه نگاه بلند مقام معظم رهبری و توجه دولت محقق شده است.
وی حضور بیش از یکصد هیات سرمایه گذار داخلی و خارجی در طول 2 سال اخیر را نمونه ای از امنیت کامل در منطقه آزاد چابهار عنوان و خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت های تجاری و اقتصادی موجب تولید و اشتغال می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: تضمین امنیت و آرامش در اجتماع نهفته است که برقراری امنیت باعث جذب سرمایه گذار می شود.
کردی گفت: در جامعه سالم تولید و اشتغال بوجود می آید و می تواند موجب تحقق اهداف بلند این منطقه آزاد شود.
وی تکمیل راه آهن چابهار- سرخس، طرح توسعه بندر شهید بهشتی و پتروشیمی را در توسعه جنوب شرق کشور و استان سیستان و بلوچستان موثر دانست و افزود: در آینده ای نزدیک با همت دولت هزاران شغل جدید در منطقه آزاد چابهار ایجاد خواهد شد.
وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار به دلیل موقعیت راهبردی و اتصال به اقیانوس هند مکانی مناسب برای فعالیت‌ های سرمایه گذاران در زمینه ‌های ترانزیت و تجارت است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار گفت: سال گذشته 437 میلیون دلار کالا از این منطقه آزاد به سرزمین اصلی (داخل کشور) وارد شده است.
کردی با تشریح بخشی از فعالیت های اقتصادی منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: ارزش واردات کالاهای تجاری به سرزمین اصلی از طریق منطقه آزاد چابهار نسبت به مدت مشابه آن در سال 1394 رشد 6 درصدی را نشان می دهد.
وی بیان کرد: در سال 1395 تعداد 52 فروند کشتی و 325 فروند لنج کالاها را به مقصد منطقه آزاد چابهار حمل کرده اند.
وی افزود: در سال گذشته 17 هزار و 501 TEU کانتینر از طریق دریا و خشکی وارد منطقه آزاد چابهار شده است.
وی ادامه داد: با کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای کاهش کرایه حمل دریایی از بندر عباس به چابهار از 700 دلار به 400 دلار به ازای هر کانتینر 40 فوتی به توافق رسیده ایم که این امر باعث رونق تجاری در منطقه آزاد چابهار خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از برگزاری 9 نمایشگاه در زمینه های مختلف در سطح این منطقه خبر داد و خاطرنشان کرد: سازمان منطقه آزاد برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی تلاش و از آن استقبال می کند.
کردی گفت: در مراسم اختتامیه همایش ملی فرصت‌ها و محدودیت‌های سرمایه‌ گذاری خراسان جنوبی در فروردین امسال 2 تفاهم نامه با منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی و دانشگاه صنعتی بیرجند امضا شده است.
وی تصریح کرد: منطقه آزاد چابهار فرصتی طلایی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است و می توانند در زمینه های مختلف فعالیت کنند.
وی گفت: سازمان منطقه آزاد چابهار در سال 1372 در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار و در 9 پیکره راه اندازی شده است و برای توسعه تجارت و ترانزیت به کشورهای همسایه می تواند نقش مهمی داشته باشد.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد چابهار در 9 پیکره شامل تجاری، صنعتی، مسکونی، روستای تیس، گردشگری، کارگاهی، صنایع سبک و سنگین در سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی همزمان با کیش و قشم در زمینی به مساحت 14 هزار هکتار فعالیت خود را آغاز کرده است.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار