علما و مراجع عظام به اهانت مجری ستاد انتخاباتی حسن روحانی به ساحت امام هشتم واکنش نشان دادند
توهین به ساحت قدسی امام رضا(ع) در ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام، با واکنش تند علما، مراجع و مردم مومن و انقلابی ایران مواجه شد.
کد خبر: ۴۱۵۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 29 April 2017
به گزارش تابناک سمنان و به نقل از وطن امروز، اواخر هفته گذشته در مراسم افتتاح ستاد حسن روحانی در استان ایلام، مجری این برنامه که از عناصر اصلاح‌طلب در استان ایلام است، در اظهاراتی سخیف، مطلبی موهن را خطاب به امام هشتم شیعیان جهان ایراد کرد. توهین این مجری اصلاح‌طلب به ساحت قدسی امام هشتم، واکنش علما، مراجع و مردم انقلابی ایران را در پی داشت. آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در بیانیه‌ای با منفور و زشت خواندن این رفتار انتخاباتی، خواستار محاکمه و مجازات سریع فرد هتاک به ساحت قدسی امام هشتم شد. آیت‌الله لطفی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در ایلام نیز این هتاکی را آغاز فتنه جدید در ایلام دانست و تاکید کرد اصلاح‌طلبان همواره پیشینه سیاه و ظلمانی در هتاکی و اهانت به ارزش‌های دینی بویژه ساحت حضرات ائمه معصومین دارند. حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه نیز توهین به ساحت ائمه را محاربه با خدا دانست و خواستار واکنش به این هتاکی شد.جامعه وعاظ تهران نیز در بیانیه‌ای که با «انالله و انا الیه راجعون» آغاز شده، به کاندیداها توصیه کرد «حاضر نشوند برای به قدرت رسیدن چند صباحی در دنیای فانی، آخرت خود را به ثمن‌بخس بفروشند». این جامعه تاکید کرد «چنانچه این امر تکرار یا ادامه یابد، جامعه وعاظ و خطبا سکوت نخواهد داشت». به گزارش خبرگزاری‌ها، روز گذشته آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع عظام تقلید با صدور بیانیه‌ای خواستار مجازات عامل توهین به مقام شامخ امام رضا(ع) شد. در بیانیه آیت‌الله مکارم‌شیرازی آمده است: در اخبار آمده بود در یکی از ستادهای انتخاباتی اهانت شدیدی به مقام شامخ حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا علیه آلاف التحیه والثناء شده است و مقام والای امامت توسط یک فرد خبیث به سخریه کشیده شده و در سایت‌های مختلف نیز انتشار یافته است. در این بیانیه تصریح‌ شده است: این کار جدا از مسائل انتخاباتی از زشت‌ترین و منفورترین کارهاست و ما شدیداً آن را محکوم می‌کنیم و انتظار داریم هر چه سریع‌تر مرتکب آن محاکمه و مجازات شود تا حریم والای امامان، ملعبه دست افراد آلوده و جنایتکار نشود. به گزارش رسا، در این بیانیه آمده است: بعید نمی‌دانیم این کار زشت به تحریک دشمنان کشور انجام‌گرفته باشد تا فضای انتخابات را آلوده کنند که در این صورت جرم آن سنگین‌تر می‌شود. در بیانیه این مرجع تقلید تأکید شده است: همه شهروندان عزیز را به هوشیاری برابر توطئه‌های دشمنان و حفظ حریم مقدسات دعوت می‌کنیم و دوباره مجازات سریع این فرد خبیث را از مسؤولان انتظار داریم.

اصلاح‌طلبان سابقه دارند!
در ایلام اما حجم انتقاد به این شیوه تبلیغ انتخاباتی برای حسن روحانی، بیش از سایر نقاط کشور بود. آیت‌الله لطفی، نماینده ولی فقیه در استان ایلام با تاکید بر اینکه این هتاکی آغاز فتنه جدید در استان ایلام است، افزود: اصلاح‌طلبان همواره پیشینه سیاه و ظلمانی در هتاکی و اهانت به ارزش‌های دینی بویژه ساحت حضرات ائمه معصومین دارند. امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: اینها در 4 سال دوره ریاست‌جمهوری با اعتراض‌های شدید مواجه شده‌اند و عدم تحقق وعده‌ها و روی زمین ماندن آنها و معضل بیکاری و رکود اقتصادی نیز مزید بر علت شده است. وی بیان داشت: کارنامه اصلاح‌طلبان و تجربه نشان می‌دهد هر موقع امیدی برای پیروزی ندارند نقاب از صورت برداشته و دست به توهین به ارزش‌ها و باورهای دینی مردم بزرگ ایران اسلامی می‌زنند که فتنه ۸۸ نمونه و اوج توهین آنها بود. نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: دستگاه قضایی با ورود به این مساله باید این فرد هتاک و فاسد را دستگیر کرده و به اشد مجازات برساند. حجت‌الاسلام محمدجواد قنبربیگی، امام جمعه دره‌شهر در بیانیه‌ای تاکید کرد: چه شده در استان سراسر شیعه اثنی عشری ایلام کسی به خود اجازه می‌دهد به ساحت مقدس امام هشتم(ع) به‌عنوان ولی‌نعمت ملت ایران اینگونه توهین کند. چرا به بهانه رقابت‌های انتخاباتی و ترس از رقیب اینچنین بی‌محابا به انسان کامل جسارت می‌کنید؟ حجت‌الاسلام سیدعبدالله امینی، امام جمعه ملکشاهی نیز در بیانیه‌ای آورد: در آستانه اعیاد مبارک شعبانیه فردی پست و جیره‌خوار سفره فتنه‌گران در یک جلسه‌ای به ساحت مقدس حضرت ثامن‌الحجج، سلطان عالم وجود و امام ملک و ملکوت امام رضا علیه‌السلام توهین کرده است. حجت‌الاسلام علی‌محمد لروند، امام جمعه ایوان نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حرکت ناپسند گفت: مجرم اصلی این اهانت‌ها به ساحت امام رضا در اصل مدیریت ارشد فرمانداری و استانداری ایلام است که به‌رغم خبر از تفکرات انحرافی این فرد، او را به عنوان مجری دعوت می‌کنند تا بتوانند با ایجاد آشوب در استان از آب گل‌آلود بهره ببرند اما بدانید سیاست توهین و اهانت به مقدسات همیشه نتیجه عکس داشته و مردم باغیرت استان روز انتخابات جواب دندان‌شکن خودشان را خواهند داد.
حجت‌الاسلام روح‌الله ولدبیگی، امام جمعه شهرستان مهران هم با صدور بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به پیشگاه امام عصر و شیعیان و محبان ائمه اطهار علیهم‌السلام، گفت: عده‌ای برای رسیدن دیگران به آب دماغ بز و دستیابی آنان به استخوان خوک در دست جذامی، خسر الدنیا و الاخره شده و به ساحت مقدس و ملکوتی امام هشتم اسائه ادب کرده و دستور اولیه دین را در تخاطب با اولیای الهی مراعات نکردند، آنجا که فرمود:«لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَیْنَکُمْ کَدُعاءِ بَعْضِکُمْ بَعْضاً».
وی افزود: ضمن اینکه از دستگاه قضایی خواهان برخورد قضایی با هتاک به پیشگاه امام غریب هستیم، از کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز خواهان برخورد قانونی با ستادهای متخلف هستیم.

توهین به امام رضا(ع) محاربه با خداست
یکی دیگر از شخصیت‌هایی که به اهانت مجری ستاد انتخاباتی حسن روحانی واکنش نشان داد، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، رئیس موسسه پژوهشی انجمن حکمت و فلسفه ایران بود. او با ابراز تاسف از این اقدام گفت: جا دارد تعبیر انالله و اناالیه راجعون را در مورد این قضیه به کار ببریم. وقتی در دوران اصلاحات به بهانه آزادی بیان به خدای سبحان، پیامبر اعظم (ص)، اهل بیت(ع)، قرآن و حتی ماجرای کربلا که برای هر آزاده‌مردی درس‌آموز است توهین می‌شد، طبیعی بود بسیاری از علما و بزرگان متاثر شوند و اعتراض کنند. البته هیچ‌کدام از آن افراد توهین‌کننده هم عاقبت به خیر نشدند و آثار وضعی این توهین‌ها را دیدند و مشکلات عدیده‌ای پیدا کردند.
وی گفت: متاسفانه امروز باز شاهد این هستیم که عده‌ای به بهانه انتخابات برای اینکه رقبای‌شان را از صحنه به در کنند با ارزش‌های اسلام بازی می‌کنند؛ در ماجرای اخیری که در ایلام اتفاق افتاد و کلیپ آن هم پخش شد به ساحت امام رضا(ع) که ولی‌نعمت هر ایرانی است توهین می‌شود.
استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: در نصوص دینی ما آمده کسانی که به ولی خدا توهین می‌کنند در حال جنگ و محاربه با خدا هستند. توهین به امام رضا، توهین و محاربه با خداوند تلقی می‌شود. من اظهار تاسف می‌کنم. مگر چند سال بر مسند قدرت نشستن چقدر ارزشمند است که عده‌ای به خاطر آن به ساحت ولی خدا توهین کنند؟!
خسروپناه با اشاره به اینکه چند گلایه از برخی افراد در این مساله مطرح است، گفت: به همین جهت من چند گلایه می‌کنم؛ گلایه اولم از کاندیداهاست که چرا برابر این مسائل سکوت اختیار می‌کنند؟! آنها باید اینگونه حرف‌ها و حرکات را که به آنها منتسب می‌کنند رد کنند. گلایه دوم من هم از علماست. طبق خبری که رسیده این اتفاق در ایلام انجام گرفته، حقش بود علمای ایلام تحصن می‌کردند، تجمع می‌کردند و اعتراض‌شان را
به گوش می‌رساندند.

وعاظ تهران: تکرار شود سکوت نمی‌کنیم
علاوه بر علما و مراجع، جمعی از وعاظ و خطبای تهران نیز در بیانیه‌ای توهین به ساحت امام رضا را محکوم کردند. در بیانیه جامعه وعاظ که با عبارت «انالله و انا الیه راجعون» آغاز شده، آمده است: اقدام وقیحانه اخیر در فضای انتخاباتی کشور توسط یکی از هواداران یکی از نامزدهای انتخاباتی در جسارت به ساحت مقدس و منور حضرت ثامن‌الائمه علی بن موسی الرضا علیه افضل صلوات‌المصلین موجب جریحه‌دار شدن قلوب شیفتگان و محبان آن امام همام شد.
این بیانیه می‌افزاید: شاگردان امام صادق علیه‌السلام معتقدند همانطور که دفاع از قبور و حرم مطهر اهل بیت علیهم‌السلام در برابر متجاوزانی که قصد تخریب آن اماکن مقدس را دارند واجب است و عده‌ای توفیق ملقب شدن به مدافعان حرم را پیدا کردند، دفاع از ساحت منور و مطهر شخصیت اهل بیت عصمت و طهارت و جلوگیری از تخریب ارزش‌ها و قداست مقام منیع و رفیع آنان نیز امری لازم و ضروری است. لذا ضمن انزجار از حرکت سخیف و نابخردانه اخیر در جسارت به محضر مبارک امام هشتم حضرت رضا علیه‌السلام فارغ از هرگونه جناح‌بندی سیاسی از همه کاندیداهای محترم می‌خواهیم با دقت در رفتار و گفتار هواداران خود به آنان در جهت حفظ حرمت‌ها و رعایت خطوط قرمز در مباحث اعتقادی و ولایی تذکرات لازم را بدهند و اجازه ندهند برای به قدرت رسیدن چند صباحی در دنیای فانی، آخرت خود را به ثمن‌بخس بفروشند و چنانچه این امر تکرار شود یا ادامه یابد جامعه وعاظ و خطبا سکوت نخواهد داشت.

بازداشت مجری هتاک
پس از انتقاد علما و مراجع به تبلیغ حسن روحانی با توهین به مقدسات، اقدامات انتظامی برای دستگیری فرد هتاک به ساحت مقدس امام رضا(ع) و مجری برنامه افتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در ایلام از چهارشنبه در دستور کار قرار گرفت و اقدامات لازم قضایی نیز به‌عمل آمد. در نهایت وی که متواری شده بود، صبح دیروز در نزدیکی شهر مهران توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار