مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته دوهزار هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت که این مهم از برنامه‌های سال‌جاری منابع طبیعی با همکاری جهاد کشاورزی نیز خواهد بود.
کد خبر: ۴۱۳۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 26 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- علی محمدی‌مقدم اظهار کرد: خوشبختانه اهداف و برنامه‌های این اداره کل به سمت و سوی محقق شدن شعار سال پیش می‌رود که تحقق این امر کمک شایانی به بحث تولید و اشتغال خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود بحران کم‌آبی در چهارمحال و بختیاری، افزود: بایستی الگوی کشت را تغییر داده و به سمت کشت گیاهانی که نیاز به آب کمتری دارند، پیش رویم.

محمدی‌مقدم گفت: پتانسیل کشت گیاهان دارویی و جنگل‌کاری اقتصادی برای استان وجود دارد که حمایت مسئولین را می‌طلبد.

وی با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری اولین استان کشت‌کننده گیاهان دارویی در کشور بوده است، تصریح کرد: سال گذشته دوهزار هکتار از اراضی استان به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت که این مهم از برنامه‌های سال‌جاری منابع طبیعی با همکاری جهاد کشاورزی نیز خواهد بود.

محمدی‌مقدم با اشاره به فرآوری گیاه خوراکی و دارویی کلوس در استان، تاکید کرد: در این راستا ضمن عقد تفاهم‌نامه‌ای با پارک علم و فناوری، عصاره‌گیری از این گیاه در استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بهره‌برداران در منطقه سرآقاسید اقدام به غنچه فروشی این گیاه می‌کردند که موجب نابودی و ریشه‌کنی آن می شد، ولی در سال گذشته با بنیاد فرهنگی حضرت زهرا تفاهم‌نامه ای منعقد و به جای نابودی این گیاه، چهار تن بذر از بهره‌برداران خریداری و در سطح استان توزیع شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به پنج شاخص تعریف شده از طرف سازمان جنگل‌ها برای این اداره کل، خاطرنشان کرد: خوشبختانه سال گذشته برای نهمین سال پیاپی این اداره کل به عنوان دستگاه برتر کشوری در زمینه اجرای برنامه‌ها شناخته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار