تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: برای بیش از 2 هزار نفر در رشته های مختلف صنایع دستی استان در دولت یازدهم اشتغالزایی شده است.
کد خبر: ۴۱۳۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 24 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن عسگری سوادجانی افزود: از این تعداد 6 هزار و 500 نفر دانش آموخته رشته های هنری هستند که در 50 رشته صنایع دستی استان مشغول به کار شدند.
وی ادامه داد: همچنین در دولت یازدهم 29 محصول تولیدی صنایع دستی استان موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شد و 9 رشته صنایع دستی استان از جمله گلیم بافی، خورجین بافی، ساخت عروسک محلی بازبازک، بافت چوخا، بافت عروسک لیلی، قالی بافی محلی و آهنگری سنتی در فهرست آثار معنوی به ثبت رسید.
عسگری سوادجانی، احیای صنایع دستی حوزه روستایی و عشایری را از اولویت های بخش صنایع دستی استان دانست و گفت: در همین راستا تلاش شده تا با بهره گیری از ظرفیت های بومی هر منطقه، صنایع دستی منسوخ شده را احیا کرد تا هم وضع معیشت مردم بهبود یابد و هم فرهنگ و هنر این مرز و بوم حفظ شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با برگزاری کلاس های آموزشی و در اختیار قرار دادن مواد اولیه تولید صنایع دستی در سالهای اخیر برای بسیاری از مناطق محروم استان از جمله مناطق محروم کوهرنگ و اردل اشتغالزایی شده است.
عسگری سوادجانی با بیان اینکه این استان پایلوت کشوری برای خرید تضمینی محصولات صنایع دستی است، افزود: در راستای اجرای این طرح، مجموعه های فروشگاهی که در سطح شهر برپا شده محصولات تولیدی فعالان این حوزه را خریداری می کنند.
قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی و قفل سازی از مهمترین صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که فعالیت در رشته های قالی بافی، گلیم بافی و نمد از عمومیت بیشتری برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار