تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: 9 هزار و 134 دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری تحت پوشش طرح ملی شهاب هستند.
کد خبر: ۴۱۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 24 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- پوران حق‌گوی با اعلام این خبر، اظهار کرد: هدف از اجرای این برنامه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است.

وی افزود: شهاب برنامه ملی مشترک میان بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش است که به صورت تلفیقی در کنار سایر آموزش‌های مدارس اجرا می‌شود.

حق‌گوی با اشاره به استعداد هر دانش‌آموز در زمینه‌ای خاص، تصریح کرد: پیش از اجرای این طرح، برای معلمان به منظور شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این شناسایی با آغاز هر سال تحصیلی از مهر ماه تا اسفند ماه در پایه چهارم تا ششم ابتدایی انجام می‌شود.

حق‌گوی اظهار کرد: برای کاهش بروز خطا در استعدادیابی پس از پایان این سه سال تحصیلی، دانش‌آموز به عنوان مستعد در رشته‌ای خاص شناسایی و معرفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: در طرح شهاب اگر مشخص شود دانش‌آموزی در رشته‌‍ای همانند ادبیات مستعد است کلاس‌های تقویتی و تکمیلی در راستای پرورش آن برگزار و این فرد برای ادامه تحصیل  و شغل یابی در این رشته هدایت می‌شود.

حق‌گوی خاطرنشان کرد: این برنامه در مدارس دولتی و غیر دولتی دخترانه و پسرانه در شهرکرد، لاران، سامان، بن و بلداجی در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش این برنامه در شهرکرد 6822نفر، لاران 1023 نفر، سامان 580 نفر، بن 392 نفر و بلداجی 317 نفر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار