تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری از تحصیل 10 هزار و 289 دانش‌آموز دوره ابتدایی در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۴۱۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰ 20 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرج الله اعرابی اظهار کرد: 10 هزار و 289 دانش‌آموز در قالب 800 کلاس چند پایه در دوره ابتدایی استان در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به وجود 34 هزار و 673 دانش‌آموز مشغول به تحصیل در مناطق روستایی و عشایری استان، افزود: از این تعداد چهار هزار و 931 نفر در مناطق عشایری و مابقی در مناطق روستایی لردگان، خانمیرزا، فلارد، میانکوه، اردل و کوهرنگ قرار دارند.

اعرابی در خصوص بهبود کیفیت آموزش در مدارس دارای کلاس‌ چند پایه گفت: در طرح مداخله به‌هنگام برای جلوگیری از خطر افت تحصیلی دانش‌آموزان، بر اساس نتایج عملکرد نوبت اول دانش آموز و گزارش معلم از کلاس کلاس‌های جبرانی و تقویتی برای دانش آموز تشکیل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، ادامه داد: در راستای حل مشکل دانش‌آموزانی که اختلال خواندن، نوشتن و یادگیری دارند، دوره‌های آموزشی آشنایی معلمان با شیوه‌های درمان این اختلال در حال برگزاری است.

اعرابی تصریح کرد: در این طرح 21 میلیون تومان اعتبار از ابتدای سال تحصیلی جاری هزینه شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، تأکید کرد: اختلال در یادگیری مشکل و بیماری محسوب نمی‌شود بلکه به‌راحتی با ارائه راهکار مناسب قابل حل بوده و در مواردی که این اختلال برطرف شد شاهد پیشرفت علمی چشمگیر این افراد نسبت به سایرین بوده‌ایم.

اعرابی با اشاره به اجرای طرح ‌همسان‌سنجی در مدارس دارای کلاس‌های چندپایه، تصریح کرد: تعدادی از معلمان و کارشناسان دارای تجربه با حضور در این مدارس، وضعیت علمی و آموزشی دانش‌آموزان را رصد می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: طرح همسان سنجی همزمان با طرح ارزیابی همتا در دنیا در حال اجرا است.

وی با اشاره به اختصاص یک معلم به مدارس دارای 20 دانش‌آموز، گفت: مدارس با 40 دانش‌آموز 2 معلم، 60 دانش‌آموز 3 معلم، 75 دانش‌آموز 4 معلم و 90 دانش‌آموز 5 معلم دارند و همگی مستند به دستورالعمل ساماندهی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش می باشد.

اعرابی خاطرنشان کرد: در مدارسی که بیش از 91 دانش‌آموز دارند، باید مطابق قانون از پایه اول تا سوم ابتدایی 32 نفر در یک کلاس و پایه چهارم تا ششم ابتدایی 35 نفر در یک کلاس قرار داده شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار