با اجرای طرح تحول نظام سلامت:
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون 475 هزار نفر از جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت که 75 درصد از بیمه شدگان سلامت را شامل می شود از خدمات رایگان این بیمه بهره مند هستند.
کد خبر: ۴۱۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 19 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- صفدر فرامرزی با اشاره به فرا رسیدن سومین سالگرد اجرای طرح تحول نظام سلامت افزود: با گذشت بیش پس از سه سال اجرای این طرح، شاهد تحقق بخش زیادی از این اهداف بویژه در حوزه بیمه سلامت در استان هستیم.
وی اجرای طرح نظام سلامت و پزشک خانواده در تمام شهرهای استان را از مهمترین برنامه های این نهاد در سال جاری دانست و گفت: پیش از این طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان اجرا شده است که با تلاش های انجام شده امید می رود این طرح برای تمام شهرهای استان پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز اجرا شود.
مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری، اجرای طرح نظام ارجاع را عامل مهمی در کاهش هزینه های درمان دانست و گفت: امید است بخش زیادی از هزینه های درمانی که بر دولت تحمیل شده از این طریق کاهش یابد.
فرامرزی، راه اندازی سامانه شرکای کاری، تشکیل پرونده های الکترونیک و حذف دفترچه های کاغذی، ارتقای خدمات بویژه در حوزه دندانپزشکی، خرید راهبردی و توانمندسازی بیمه شدگان را از دیگر برنامه های بیمه سلامت استان در سال 96 برشمرد.
وی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت هزینه های دولت را در حوزه درمان به بیش از چهار برابر افزایش داد، افزود: این در حالی که هزینه های پرداختی از جیب بیمار از 60 به 15 درصد کاهش یافته است.
فرامرزی، عدالت در بهره مندی آحاد جامعه از خدمات حوزه سلامت را از مهمترین دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت دانست و تصریح کرد: هم اکنون از جمعیت حدود 970 هزار نفری استان، 630 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند، درحالی که پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، تنها 150 هزار نفر در استان بیمه شده سلامت بودند.
وی، ارتقای کیفی خدمات حوزه سلامت را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت دانست و افزود: همین امر سبب شده تا میزان رضایتمندی مردم از خدمات بیمه سلامت به 96 درصد افزایش یابد.
طرح تحول نظام سلامت که در اواخر سال 92 به تصویب رسید و از اردیبهشت سال 93 اجرایی گردید، سبب شد تا در حدود 11 میلیون ایرانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار نداشتند از خدمات بیمه همگانی بهره مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار