تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر طیور و زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از انتقال 75 هزار کلنی زنبورعسل از مناطق گرمسیری خوزستان، بوشهر و فارس به مناطق ییلاقی این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 18 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد-ابراهیم کوچکی افزود: 149 هزار کلنی زنبور عسل در این استان وجود دارد که بلحاظ شرایط آب وهوایی سرد استان در فصل پاییز و زمستان، حدود نیمی از کلنی ها به مناطق قشلاقی کوچ داده می شوند و با مساعد شدن هوا در فصل بهار دوباره به این استان باز گردانده می شوند.
وی با اشاره به اینکه انتقال زنبورستانها به استانهای گرمسیری باعث کاهش تلفات وهزینه های پرورش کلنی های زنبور عسل می شود، تصریح کرد: وجود شرایط مستعد آب و هوایی استانهای گرمسیری در پاییز و زمستان باعث رشد سریع جمعیت کلنی ها و تکثیر زنبورها می شود.
مدیر طیور و زنبورعسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری میزان عسل تولیدی زنبورداران استان در سال زراعی گذشته را یکهزار و 100 تن ذکر کرد و گفت: با توجه به مرغوبیت و کیفیت منحصر به فرد عسل این منطقه، بخشی از محصول تولیدی آن به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
وی از زیر پوشش بیمه قرار گرفتن تنها 20 درصد از کلنی های زنبور عسل استان ابراز تاسف کرد و گفت: وجود حوادث طبیعی چون وزش باد، پدیده ریزگردها، کمی و کیفی تولید محصول و در نتیجه درآمد بهره برداران تاثیر زیادی دارد.
استان چهارمحال و بختیاری با 900 هزار نفر جمعیت، یکهزار و 411 بهره بردار در بخش زنبورداری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار