تابناک چهارمحال وبختیاری-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت: با اشاره به نبود آمار دقیق افراد بازمانده از تحصیل به دلیل فوت، بیماری و سایر عوامل بازدارنده، احتمال داده می‌شود حدود 160 کودک از تحصیل بازمانده در استان وجود دارد.
کد خبر: ۴۰۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 18 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- فرج‌الله اعرابی اظهار کرد: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی استان 99.8 درصد است.

وی با اشاره به تحصیل 184 هزار و 837 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در استان، افزود: از این تعداد 96 هزار و 332 دانش‌آموز معادل 52.2 درصد در پایه‌های مختلف ابتدایی مشغول تحصیل هستند.

اعرابی ادامه داد: تعداد دانش‌آموزان مدارس دولتی در استان 87 هزار و 970 نفر است.

وی بیان کرد: باتوجه به نبود آمار دقیق به دلیل فوت، بیماری و سایر عوامل بازدارنده و علاوه بر همکاری آموزش و پرورش و ثبت احوال بر اساس اسناد موجود احتمال داده می‌شود حدود 160 کودک از تحصیل بازمانده در استان وجود دارد.

اعرابی از اختصاص اعتبار20 میلیون تومانی در فروردین ماه سال جاری به منظور شناسایی، جذب و حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خبرداد و گفت: در راستای تسهیل روند تحصیل برای این افراد لوازم التحریر و پوشاک رایگان مدارس محیا شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: طرح شناسایی چهره به چهره کودکان بازمانده از تحصیل به تفکیک شهرستان، منطقه، روستا و مدرسه در حال اجرا است و در حوزه‌های مختلف تعدادی از معلمان که راهبران تحت پوشش روستایی نامیده می‌شوند از مدارس ابتدایی در روستاها بازدید و به شناسایی این افراد می‌پردازند.

وی تاکید کرد: در طرح مذکور در صورت بیمار بودن فرد مستندات از پزشک معتمد و مرکز بهداشت شهرستان مورد نظر ارائه و ثبت خواهد شد.

اعرابی با اشاره به اینکه در پایش افراد بازمانده از تحصیل اگر کسی ضریب هوشی پایین‌تری نسبت به سایرین دارد در طرح تلفیقی در مدارس عادی آموزش بیشتری توسط معلم می‌بیند، تصریح کرد: افرادی که دارای چند معلولیت و بیماری شدید هستند در مذاکره با بهزیستی به این نهاد معرفی و در صورت امکان آموزش نیز داده می‌شوند.

وی در خصوص مدارس ابتدایی با کمتر از 20 دانش‌آموز در سطح استان، گفت: 39 مدرسه با پنج دانش‌آموز، 103 مدرسه با 6 تا 10 دانش‌آموز، 64 مدرسه با 11 تا 15 دانش‌آموز و 47 مدرسه با 16 تا 20 دانش‌آموز از مدارس یک کلاسه در پایه‌های مختلف ابتدایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار