تابناک چهارمحال وبختیاری- بخشدار بازفت به رانندگانی که قصد تردد از محورهای ارتباطی استان خوزستان به بخش بازفت کوهرنگ را دارند توصیه کرد: با توجه به شروع زودهنگام کوچ و حرکت دام از عرض جاده ها ، با احتیاط و سرعت مطمئن حرکت کنند.
کد خبر: ۴۰۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 15 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سروش ظاهری اظهارکرد: اکیپ های انتظامی و پایگاه های پلیس در مسیر کوچ بهاره عشایر به مناطق ییلاقی استان در ایلراه ها مستقر شده است.
وی تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با یگان انتظامی منطقه ، امنیت ایلراه های عشایر و دامهای آنها را تا زمان پایان کوچ در حوزه استحفاظی مربوطه تامین خواهد کرد.
وی از عشایر در حین کوچ خواست به منظورکاهش تصادفات احتمالی از حرکت دامهای خود در شبها و در حواشی محورهای ارتباطی پرتردد پرهیز کنند و از چراغ های هشداردهنده و لباس شب رنگ در مسیر استفاده کنند.
بخشداربازفت توضیح داد: تردد وسائط نقلیه در تمام گردنه های سخت گذر و حادثه خیز تاراز، چری، شاه منصوری که مسیر اصلی کوچ بهاره عشایر است با نظارت پلیس صورت خواهد گرفت.
ظاهری با اشاره به ورود زودهنگام و قبل از تقویم کوچ به استان بر ضرورت همکاری بیش از پیش عشایر با پلیس به منظور رفع مشکلات امنیتی تاکید کرد.
وی با اشاره به اینکه دو هزار کیلومتر از ایلراه های عشایری کشور در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد، افزود: این پایگاه ها در مناطق فلارد، دیناران، ارمند، شلیل، کوهرنگ، بازفت و دوآب صمصامی مستقر است.
چهارمحال و بختیاری پس از فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.
شمار عشایر این استان 19هزار خانوار با جمعیت 129 هزار نفر است که با داشتن یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک و سنگین 25 درصد تولیدات گوشت قرمز استان و 30 درصد از صنایع دستی و دیگر تولیدات نظیر لبنیات، پشم و شیر را به خود اختصاص داده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار