امسال؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار کوهرنگ گفت: از راه‌اندازی مجتمع دامپروری دشت زرین در سال جاری خبر داد و گفت: زمین لازم برای این امر مشخص و زیرساخت‌‌ها نیز فراهم است و در این مجتمع اصلاح نژاد دام انجام خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 06 April 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی زمانپور اظهار کرد: ضرورت کشور بحث اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.

وی افزود: با بهره‌مندی موثر از ظرفیت‌های شهرستان می‌توان شاهد رونق اشتغال و تولید در راستای اقتصاد مقاومتی بود.

زمان‌پور با بیان اینکه شهرک صنعتی کوهرنگ دارای دو فاز است که  فاز اول آن دارای 17 واحد بوده و تاکنون یک واحد آن راه‌اندازی و بستر اشتغال مستقیم 35 نفر فراهم شده است، خاطرنشان کرد: امسال سه واحد دیگر از این شهرک فعالیت خود را آغاز می‌کند و اگر تلاش متولیان امر در راه‌اندازی سایر واحدها بیشتر شود برای دو هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

فرماندار کوهرنگ تصریح کرد: در تولید و پرورش دام با همت یک سرمایه‌گذار در سال گذشته اصلاح نژاد گوسفندان لری- بختیاری با نژاد گوسفندان رومانف روسی که دارای چربی کمتر و قابلیت دو بار زایمان در سال هستند، صورت گرفت و در حال حاضر به تولید انبوه رسیده است.

وی اظهار کرد: این شهرستان در مواردی همانند کشت گیاهان دارویی، پرورش ماهی، قالی‌بافی و شغل‌های خرد همانند پخت غذاهای سنتی قابلیت تولید و اشتغال مطلوبی را دارا است که استفاده درست از این ظرفیت‌ها می‌تواند نتیجه‌ای رضایت بخش داشته باشد.

زمان‌پور از راه‌اندازی مجتمع دامپروری دشت زرین در سال جاری خبر داد و گفت: زمین لازم برای این امر مشخص و زیرساخت‌‌ها نیز فراهم است و در این مجتمع اصلاح نژاد دام انجام خواهد شد.

وی در خصوص امکانات گردشگری شهرستان کوهرنگ، بیان کرد: مجتمع گردشکری سلامت دیمه 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که زمینه اشتغال بیش از 200 نفر را فراهم خواهد کرد.

فرماندار کوهرنگ تاکید کرد: مجوزات لازم برای راه‌اندازی تله کابین در این شهرستان اخذ شده است و عملیات اجرایی آن امسال آغاز می‌شود.

زمان‌پور در پایان خواستار رفع موانع برداشت آب زاینده رود برای واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان از ارگان‍‌های متولی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار