تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه هنرمندان نیازمند توجه مسوولان هستند گفت: مسوولان با حضور در نمایشگاهها در خرید آثار هنری هنرمندان استان سهیم شوند.
کد خبر: ۴۰۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷ 05 April 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حجت الله شیروانی در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی تاکید کرد: بسیاری از هنرمندان از اینکه مسوولان در نمایشگاه ها یا رونمایی از آثار هنری حضور نمی یابند، گلایه دارند.
وی تاکید کرد: در این استان هنرمندان صاحب سبکی وجود دارد که مدیران و مسوولان می توانند بخشی از اثار یا حداقل در هر نمایشگاه یکی و دو اثر از هنرمندان را خریداری کنند.
شیروانی یادآور شد:سالانه حدود 20 نمایشگاه در استان برپا می شود اما حضور مسوولان در این نمایشگاههای هنری کمرنگ است به همین دلیل هنرمندان انتظار دارند مسوولان از آثار آنان دیدن یا بخشی از آثار را برای ادارات و نهادهای خود خریداری کنند.
رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، وظیفه حوزه هنری را ترویج فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی و هنر متعهد دانست و گفت: شهید مرتضی آوینی نمونه بارز از هنرمند متعهد و انقلاب است.
وی گفت:این نهاد انقلابی با برگزاری گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی ،اندیشه های شهید آوینی و هنر انقلاب را تبیین می کند.
شیروانی اظهار کرد: 20 فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی با عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و ضروری است تا در این ایام به بررسی و بیان هرچه بیشتر اندیشه های سید شهیدان اهل قلم پرداخت.
رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، بررسی و تبیین افکار و اندیشه های شهید آوینی را اقدام موثری در نهادینه کردن گفتمان هنر انقلاب اسلامی در جامعه دانست و افزود: افکار و اندیشه های شهید آوینی نشات گرفته از شعارهای اصیل و باروهای عمیق انقلاب اسلامی است و عمل به این اندیشه ها می تواند ما را در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری کمک بسزایی کند.
وی، از برگزاری جشن هنر انقلاب در شهرکرد خبر داد و گفت: غبار روبی گلزارشهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و استاندار،برگزاری جشن هنر انقلاب ، اکران فیلم های رویش و بررسی آثار هنری انقلاب در استان از مهمترین برنامه های این هفته است.
رئیس بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سالروز شهادت مرتضی آوینی با عنوان روز بسیج هنرمندان نامگذاری شده است و شایسته است در فضای هنری و فرهنگی به سیره این شهید توجه شود.
مجتبی بیگی افزود:هنر انقلاب اسلامی بخشی از کلیت انقلاب است و هنرمندان با زیبایی شناسی به این مولفه توجه ویژه ای داشته باشند.
به گفته وی، امسال شهید ابراهیم حیدری از نویسندگان استان به عنوان شهید شاخص هنرمند چهارمحال و بختیاری انتخاب شده است.
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: قدمت هنر اسلامی به یک هزار و 400سال پیش باز می گردد که تجلی این هنر در معماری ، ساخت مساجد ، هنرهای تجسمی و ادبیات بروز و ظهور کرد.
علی لله گانی افزود: فرهنگ اروپایی و آمریکایی بسیاری از کشورها را تهدید می کند و ایران نیز از این دایره بیرون نیست و برخی از بازی های رایانه ای برای کودکان ایران تهدید است و باید با هنر انقلابی بتواند برای کودکان و نوجوانان برنامه و بازی تولید کرد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری که در خصوص لغو برخی از کنسرت ها در رخ داد نیز گفت:این مساله را باید از چند جهت بررسی کرد و یکی از مهمترین اتفاقی که مورد اعتراض بود، رفتار برخی از مخاطبان جوان در کنسرت های پاپ بود چرا که کنسرت های محلی و سنتی چنین رفتاری را از سوی مخاطبان خود نداشته است.
از 20 تا 27 فروردین هر ساله در کشور همزمان با شهادت شهید سید مرتضی آوینی به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است و حوزه هنری در این هفته برنامه‌های این هفته را برگزار می‌کند.
شهید سید مرتضی آوینی از مستندسازان روایت فتح بود که پس از شهادت مقام معظم رهبری وی را 'سید اهل قلم ' نامیدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار