تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری از موافقت اصولی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای ایجاد دانشکده فناوری های نوین و مرکز تحقیقات سرطان در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲ 14 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید کمال صولتی افزود: این موافقتنامه به موجب رای صادره در دویست و پنجاه و هشتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، صادر و با ابلاغی از سوی وزیر بهداشت،‌درمان و آموزش پزشکی به طور رسمی به دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام شد.
وی اظهار کرد: برای مرکز تحقیقات سرطان مکانی با حدود 500 متر مربع مساحت در مجموعه رحمتیه در نظر گرفته شده است.
صولتی ادامه داد: در این مرکز، تحقیقات اولیه و پایه، ابتدا در مدل های حیوانی و به مرور در بدن انسان انجام می شود.
صولتی، زمان راه اندازی مرکز تحقیقاتی سرطان را نیمه نخست سال آینده عنوان کرد و افزود: میزان اعتبارات مورد نیاز برای تجهیز این مرکز در آینده ای نزدیک برآورد و اعلام می شود.
صولتی بیان کرد: تمامی محققان علاقه مند به انجام فعالیت های تحقیقاتی در زمینه سرطان و یا دیگر مراکز تحقیقاتی این دانشگاه می توانند با عقد قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی از خدمات و تجهیزات این مراکز بهره مند شوند.
هم اکنون 6مرکز تحقیقاتی سلولی- ملکولی، بیوشیمی بالینی، گیاهان دارویی، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت، مدل سازی در سلامت و پرستاری و مامائی جامع نگر در مجموعه رحمتیه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مشغول به فعالیت است.
همچنین هم اکنون بیش از 2 هزار و 500 دانشجو در 28 رشته و در هفت مقطع تحصیلی تخصصی بالینی، دکترای پی اچ دی، دکترای حرفه ای، کارشناسی ارشد، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته، کاردانی در پنج پنج دانشکده پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامائی شهرکرد و پرستاری بروجن مشغول به تحصیل هستند که با راه اندازی دانشکده فناوری های نوین این رقم به 6 دانشکده افزایش می یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار