همزمان با چهارشنبه سوری؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئيس مركز مدیریت حوادث و فوريت‌هاي پزشكي استان چهارمحال و بختياري از استقرار 45 پايگاه ثابت و فعالیت 207 نیروی متخصص در شب چهارشنبه‌سوري خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 13 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- فرامرز شاهين با اعلام این خبر، اظهار کرد: از اين تعداد، 16 پايگاه شهري و 29 پايگاه جاده‌اي در شب چهارشنبه سوری در سطح استان مستقر هستند.
شاهين افزود: 207 نيروي تخصصي در سطح استان به صورت 24 ساعته در اين پايگاه‌ها آماده‌باش هستند.
وی گفت: همكاري و روشنفكري مردم، همکاری صدا و سيما و رسانه‌ها و فعاليت‌هاي ستادهاي كمک‌رسان در پيشگيري از بروز حادثه در چند سال اخير، توانسته نقش بسيار مهمي در كاهش حوادث، خطرات و زيان‌هاي جاني و مالي ناشي از اين حادثه‌ها ايفاء كند.
شاهین با اشاره به اينكه ستادي متشكل از كليه عوامل انتظامي و امدادي براي شب چهارشنبه سوری تشكيل مي‌شود، تصریح کرد: اين ستاد طبق روال سال‌هاي گذشته از بخش‌هاي مختلفي كه شامل اورژانس 115 ، سازمان آتش نشاني، جمعيت هلال احمر، نيروي انتظامي تشكيل شده تا هماهنگي‌هاي لازم را در راستای ارائه خدمات فوريت پزشكي به مردم را انجام دهد.
وي به مردم مخصوصا خانواده‌ها توصیه کرد: با فرزندانتان در تهیه وسایل آتش‌بازی بی‌خطر و مفرح همراهی كرده و از نگه‌داری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش‌بازی دستی توسط فرزندان جلوگیری کنند.
شاهین گفت: لازم است مردم از سوزاندن وسایل یا مواد غیر متعارف مانند لاستیك، آمپول و استفاده از مواد آتش‌زا از جمله بنزین، الكل، كاربیت و مانند آن جدا خودداری کرده و از برپایی آتش در معابر باریک و در نزدیكی پست‌های برق و پاركینگ‌های عمومی خودداری کنند .
وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز سوختگی ابتدا آتش را خاموش کرده، سپس عضو آسیب‌دیده را به مدت 10 الی 15 دقیقه زیر شیر آب قرار داده و سپس جهت ادامه درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند، در صورت لزوم با شماره 115 جهت دریافت خدمات اورژانسی تماس بگیرند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار