تابناک چهارمحال وبختیاری- مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری از مرگ یک نفر در روستای 'دوله سیب ریگ' شهرستان لردگان بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن خبر داد.
کد خبر: ۳۹۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳ 12 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محسن ابراهیمی افزود: این حادثه پیش از ظهر امروز در تماس تلفنی با مرکز پیام اورژانس 115 شهرستان لردگان مبنی بر هوشیار نبودن سه نفر در یک منزل مسکونی رخ داد.
وی گفت: تکنسین های پایگاه جاده ای اورژانس 115 لردگان بلافاصله به همراه 2 تکنسین فوریت های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند و پس از بررسی علائم حیاتی مصدومان مشخص شد که چند ساعت از مرگ یکی از افراد گذشته و 2 نفر نیز دچار گاز گرفتگی شدند.
به گفته وی طی سال جاری 187 ماموریت گازگرفتگی توسط تکنسین های اورژانس 115 استان انجام شده که این تعداد در سال گذشته 110 نفر بوده است.
سردرد، سرگیجه، تهوع، حالت بیهوشی، بیقراری، تشنج، استفراغ، درد شکمی، مشکلات راه رفتن، توهم، کبودی دست و پا و دور لب ها و اغما از مهمترین علائم گازگرفتگی است.
در صورت مشاهده این علائم شهروندان باید با رعایت نکات ایمنی از جمله بازکردن درب و پنجره ‎ها و پوشاندن دهان و بینی با دستمال مرطوب برای جلوگیری از مسمومیت و انتقال مصدوم به هوای آزاد اقدام کنند.
در زمان بروز حادثه گاز گرفتگی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن باز کردن یقه و کمربند فرد مسموم، باز نگه داشتن راه هوایی، پرهیز از خوراندن مایعات یا هرگونه خوراکی به مصدوم، اجرای عملیات احیای قلبی و ریوی در بیماران دچار قطع تنفس باید برای افراد دچار گازگرفتگی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار