تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و شروع توزیع 500 شاخه گل زینتی آلسترو مریا و رز این استان در بازار شب عید خبرداد.
کد خبر: ۳۹۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 07 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی وسعت گلخانه های سطح استان را 17 هکتار برآورد کرد و اظهار کرد: سالانه بیش از 5 میلیون گل شاخه بریده از ارقام آلسترومریا و رز در این خطه تولید و روانه بازار مصرف داخلی و خارج کشور می شود.
وی از افزایش 3 گلخانه جدید با ظرفیت تولید بیش از یک میلیون گل شاخه بریده در سال جاری را یادآورشد و تصریح کرد: این تعداد طرح توسعه باغی درراستای افزایش تولید، ایجاد اشتغال وتحقق اقتصاد مقاومتی اجرا شده است.
وی گل رز تولیدی در چهارمحال و بختیاری به دلیل ارتفاع بالا ازسطح دریا و داشتن شرایط آب و هوای مطلوب در 10 رقم و از نظر تنوع رنگ در سطح کشورهای خاورمیانه منحصر به فرد دانست.
مدیر امور باغبانی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری ازاشتغال 170 نفر به صورت مستقیم در 7 گلخانه تولید گل در شهرستانهای شهرکرد، بروجن و کیار را یادآور شد و تصریح کرد: بخش عمده گل شاخه بریده استان به تهران، اصفهان و از طریق پایانه گل و گیاه آنجا به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.
استان چهارمحال و بختیاری با قرار گرفتن در سرچشمه رودخانه کارون، زاینده رود و دز و تنوع آب و هوای مطلوب چهار فصل ، بهترین شرایط تولید گل و محصولات گلخانه ای را دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار