تابناک چهارمحال وبختیاری- فرماندار بروجن گفت: انجام مشاوره های پیش ازازدواج با تاثیر برکاهش پدیده طلاق، پایه و اساس زندگی موفق را نیز تقویت می کند.
کد خبر: ۳۸۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ 06 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید سیف اله فیاضی درآیین افتتاح نخستین مرکز مشاوره پیش ازازدواج بروجن، فعالیت درحوزه سلامت خانواده را درشهرستان مطلوب و ایده ال ارزیابی کرد.
وی افزود: راه اندازی مرکز خانواده، مشاوره هنگام ازدواج و مشاوره ژنتیک در حوزه بهداشت ازجمله فعالیت هایی است که در سطح شهرستان برای نخستین بصورت رسمی انجام می شود.
وی با تاکید بر انجام مشاوره کاربردی پیش ازازدواج اظهارکرد: در حال حاضر شناخت افراد جامعه از مقوله ازدواج در حوزه اجتماعی کم رنگ است که آموزش و مشاوره به منظور تقویت بنیان خانواده جز برنامه های ضروری در زندگی هر فرد تلقی می شود.
وی ازدواج های خویشاوندی را از جمله مشکلات جامعه امروز و عامل گسترش بیماری های ژنتیکی دانست و افزود: به منظور فرهنگ سازی و جلوگیری از این معضل، اطلاع رسانی گسترده ای عمومی را می طلبد.
فرماندار بروجن افزایش آگاهی زوجین پیش از ازدواج را از اقدامات بسیار مهم برای تقویت تحکیم بنیان خانواده و تأثیر آن در کاهش طلاق در بین زوجین دانست.
فیاضی تاکید کرد: تنها فرصت برای آموزش زوجین، کلاس های هنگام ازدواج است که از این فرصت می توان با مطرح کردن مطالب لازم در خصوص هفت مهارت زندگی از جمله مهارت ارتباطی، کنترل خشم، گفت گو، نگرش و رفتار جوانان در آستانه ازدواج تاثیرگذار باشد.
نخستین مرکز مشاوره پیش از ازدواج شهرستان 118هزار نفری بروجن ،با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری، شبکه بهداشت و درمان بهداشت و اداره بهزیستی این شهرستان گشایش یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار