تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس اتحادیه فروشندگان گل شهرستان شهرکرد از کاهش 50 درصدی فروش گل در چهارمحال و بختیاری طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۳۸۸۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 05 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالرضا حیدری اظهار کرد: متأسفانه بازار فروش گل از شرایط خوبی برخوردار نیست و این موضوع باعث افزایش شدید حجم ضایعات گل در استان شده است.
وی افزود: امسال فروش گل در استان نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشت.
رییس اتحادیه فروشندگان گل شهرستان شهرکرد گران‌ترین نوع گل در چهارمحال و بختیاری را گل ارکیده گزارش کرد و گفت: در هر حال حاضر هرشاخه این گل، 30 هزار تومان است.
حیدری ایجاد پایانه‌های صادرات را راه‌حلی برای خروج از رکود بازارو موفقیت در حوزه گل دانست و گفت: چهارمحال و بختیاری با توجه به آب و هوای مطلوب شرایط لازم برای پرورش انواع گل را دارد و می‌تواند روند جهشی در صادرات گل و گیاه داشته باشد.
وی افزود: عمدتاً گل لیلیوم و رز در استان بیشترین فروش را دارند.
رییس اتحادیه فروشندگان گل شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: اصولاً نرخ ثابتی برای گل‌های گوناگون نمی‌توان تعیین کرد و کیفیت، تازگی و طرز تزیین در نرخ‌ قیمت‌ها موثر است.
حیدری با اشاره به اینکه هلند بیشترین صادرات گل را به ایران و دیگر کشورها دارد، تصریح کرد: این کشور علاوه بر صادرات، متقاضی خرید گل از دیگر کشورها از جمله ایران است.
وی افزود: 52 واحد صنفی مجوزدار در این اتحادیه در حال فعالیت هستند.
وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده یک سبد گل به دلیل استفاده از روبان، تزیینات و برگ‌های لوکس و فانتزی عمدتاً بیشتر از دسته گل همان نوع گل است.
رییس اتحادیه فروشندگان گل شهرستان شهرکرد در پایان نبود مرکز تولید انبوه گل، وجود دلال‌ها و نزدیک نبودن به مراکز تولیدی را از جمله مشکلات این اتحادیه برشمرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار