تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش 19 درصدی بارش‌ها در استان نسبت به میانگین بلند مدت خبر داد.
کد خبر: ۳۸۶۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 01 March 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- مهرداد قطره با اشاره به اینکه متوسط بارش‌های استان در سال گذشته 311 میلی‌متر بوده است، اظهار کرد: در سال جاری متوسط بارش‌ها در سطح استان 340 میلی‌متر بوده که نسبت به میانگین بلندمدت دوره مشابه 19 درصد کاهش بارندگی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش یافته است.
وی افزود: در حال حاضر ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ 35 سانتی‌متر است در حالی که بایستی ارتفاع برف در این شهرستان به یک متر می‌رسید.
قطره گفت: بیشترین کاهش بارندگی در شهرستان‌های اردل با 38 درصد کاهش بارندگی، شهرکرد 10 درصد کاهش، لردگان 12 درصد کاهش، کوهرنگ با 2 درصد کاهش بارندگی و مال‌خلیفه با 33 درصد کاهش بارندگی و شهرستان بروجن با سه درصد افزایش بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت بیشترین میزان بارش را به خود اختصاص داده است.
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان خاطرنشان کرد: متاسفانه بارش ها در سطح استان جبران کننده کمبود بارش‌ها نبوده و امسال نهمین سال خشکسالی را پشت سر خواهیم گذاشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار