مقایسه بین وضعیت دانشکده ایلام و اصفهان حاکی از تفاوت بنیادی نوع نگاه مسئولین استان اصفهان با استان ایلام است.
کد خبر: ۳۸۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱ 26 February 2017
تابناک ایلام::تمدن اسلامی که در سده های اولیه هجری قدرت بلامنازع دوران خود بود، مبانی نظری آن از گزاره های جان افزای ثقلین (قرآن و سنت) منبعث گشته بود و در تمامی ابعاد سخت افزاری و نرم افزاری اجتماعات آن روز تأثیرات بسیار شگرفی برجای گذاشت که طبق اذعان متفکران غربی  پیشرفت‌های برق آسای تمدن غرب بر منابع و دستاوردهای مسلمان پی ریزی شده است.
پس از افول غم بار تمدن درخشان اسلامی، متفکران اسلام مساعی طاقت فرسای در راستای احیاء آن دوران باشکوه متحمل شدند. تکوین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که با زعامت معمار کبیر انقلاب بر اساس مبانی نظری متقن اسلامی یعنی ثقلین شکل گرفت معادلات جهانی را دچار دگرگونی اساسی کرد.
نمودهای عینی حضور مبانی اسلامی یعنی قرآن و سنت در جای جای قوانین موجود به وضوح قابل عیان است. از اهم این قوانین توجه عمیق و دقیق به قرآن و گسترش آن و در نهایت درونی نمودن فرهنگ ناب قرآنی در جامعه است. در بعد آکادمیک ایجاد دانشگاه‌هایی فعال در حوزه قرآن در همین راستا بوده است.

تشریح وضعیت دانشکده از تأسیس تاکنون؛
دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با داشتن دانشکده های(آمل، اصفهان، ایلام، کرمانشاه، ملایر،  خرم آباد، خمین،  تهران، قم، مراغه، خوی، شیراز، بندرعباس، شاهرود، مشهد، بجنورد، دامغان، سبزوار، زاهدان، زابل، گراش) تنها دانشگاه تخصصی در حوزه قرآن و معارف آن است. دانشکده ایلام همزمان با دانشکده های اصفهان، خمین و ... در سال 90 شروع به فعالیت نموده است.
روال تأسیس دانشکده ها بر خلاف سایر دانشگاهها که بودجه مصوب دارند با حمایت مستقیم مسئولین ارشد استانها ایجاد می شوند.
مقایسه بین وضعیت دانشکده ایلام و اصفهان حاکی از تفاوت بنیادی نوع نگاه مسئولین استان اصفهان با استان ایلام است.
دانشکده مذکور در سالهای اولیه تأسیس مجهز به امکانات سخت افزاری شده و در حال حاضر بدنبال ارتقاء بعد کیفی فعالیت‌های آموزشی، رفاهی و فرهنگی از جمله جذب هیئت علمی، گسترش مقاطع تحصیلی و ... است.
اما با عرض تأسف فراون دانشکده ایلام در زمان رئیس سابق جزء دانشکده برتر کشور در تمامی زمینه ها بود و این موفقیت ها تا جایی پیش رفت که مجوز جذب دانشجو در مقطع دکتری و تبدیل دانشکده ایلام به اولین دانشکده بین المللی کشور پیش رفت، اما متأسفانه با روی کار آمدن دولت فعلی و حاکم شدن نگاه تنگ نظرانه و جزیره ای مسئولین استانداری به دانشکده علوم قرآنی ایلام ،عملا بهانه لازم به دست مسئولین دانشگاه جهت انحلال و الحاق دانشکده ایلام به دانشکده کرمانشاه داد.
از سال 92 تا 95 استانداری ایلام به کرات به صورت مکتوب و حضوری خواهان تخلیه ساختمان فعلی دانشکده با وضعیت ناخوش آن که در واقع وهن قرآن محسوب می شود بودند. به گونه ای که در بعضی از مواقع یکی از معاونین استاندار به همراه تعداد زیادی از کارمندان تابعه ضمن مراجعه حضوری آنچنان جو امنیتی ایجاد نمودند که این موضوع به ذهن انسان متبادر  میشد که نکنه ساختمان و اموال موجود در آن ارث پدری آقایان بوده و دانشجویان و کارکنان و اساتید دانشکده در حکم بیگانگانی بوده که غاصب هستند.
از شهریورماه سال جاری تاکنون ارگان و مسئولی نبوده که خانواده دانشکده علوم قرآنی ایلام دست به دامان آن جهت پیشگیری از انحلال آن نشده باشد. در همین بازه زمانی شاهد لغو تعدادی کنسرت ساختارشکن در بعضی استانها ووو بدنبال آن سردادن (ندای وامصیبتا، واسفا و پایمال شدن حقوق شهروندی)  از سوی مسئولین بودیم.
صدای غم بار و جانسوز خانواده دانشکده را آقایان شنیدند، دست های خالی ما را دیدند اما صدا افسوس که در سنگ سخت ناله ما اثر میکرد اما در دل آقایان خیر.

مطالبه خانواده دانشکده علوم قرآنی ایلام:
-در ساختمان فعلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بنیاد نخبگان در طبقه همکف، آموزش و پژوهش استانداری در طبقه اول و دانشکده علوم قرآنی در طبقه دوم ساکن هستند. وقتی مسئولین در رسانه ها اعلام میکنن که ما مشکلی با ماندن و ادامه حیات دانشکده در مکان فعلی نداریم: یعنی دانشگاهی با دویست دانشجو در یک طبقه با پنج کلاس، کتابخانه بدون سالن مطالعه، سایت کامپیوتر با ابعاد دو فرش 12 متری که نمازخونه هم محسوب میشه، یکی از کلاسهای 20 متری که سلف سرویس شده. حیاط سبز و آبادی که به بهانه ساخت ساختمان جدید، فضای سبز آن با تعداد زیادی درخت چند ده ساله که در یکی از شب های جمعه دور از چشم همه قلع و قمع شد.
- تنها خواسته سازمان مرکزی دانشگاه از مسئولین استان ایلام فراهم نمودن مکانی در خور قداست قرآن کریم جهت ادامه تحصیل با کیفیت و بدون دغدغه فرزندان این مرزوبوم است.
«««قال لو ان لی بکم قوة او آوی الی رکن شدید»»»(هود/80)
گفت: «ای کاش در برابر شما قدرتی داشتم؛ یا تکیه‌گاه و پشتیبان محکمی در اختیار من بود..
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار