تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس اتحادیه فروشندگان گل شهرستان شهرکرد بیش از 90 درصد گل‌های موجود در واحدهای صنفی استان را وارداتی اعلام کرد و گفت: تنها دو نوع گل رز هلندی و آلسترم در چهارمحال و بختیاری تولید و مابقی از مناطق شمالی کشور، کرج و ورامین وارد استان می‌شود.
کد خبر: ۳۸۳۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ 25 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- عبدالرضا حیدری اظهار کرد: ایام عید، پرتقاضاترین زمان خرید گل است به همین دلیل لازم است تولید و واردات گل به حدی رسد که  در بازار مشکلاتی از نظر میزان گل یا افزایش قیمت ایجاد نشود.

 وی با اشاره به رشد 15 درصدی قیمت گل در سال جاری نسبت به سال گذشته، تصریح کرد: قیمت گل طی یک بازه زمانی نیز بسته به تقاضای مردم و مناسب‌ها نوسان دارد.

حیدری بیش از 90 درصد گل‌های موجود در واحدهای صنفی استان را وارداتی اعلام کرد و گفت: تنها دو نوع گل رز هلندی و آلسترم در چهارمحال و بختیاری تولید و مابقی از مناطق شمالی کشور، کرج  و ورامین وارد استان می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان گل شهرستان شهرکرد در ادامه افزود: گل‌های رز هلندی و آلسترم نیز از چهارمحال و بختیاری به استان‌های تهران و اصفهان صادر می‌شوند.

وی با اشاره به وجود گلخانه‌های تولید کننده گل رز و آلستریم  در رستم آباد، شهرکرد، هفشجان، سامان و سورشجان، تصریح کرد: تولید گل در این گلخانه‌ها موجب ارزآوری و ایجاد اشتغال در استان شده است.

رییس اتحادیه فروشندگان گل شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: گل‌های لاله، شب‌بو، سنبل در شب عید متقاضی بیشتری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار