تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از راه اندازی یک بازارچه دائمی و 13 بازارچه موقت عرضه صنایع دستی ویژه نوروز 96 در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰ 23 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن عسگری سوادجانی افزود: بازارچه دائم عرضه صنایع دستی استان در محل میدان قدس شهرکرد نیمه دوم اسفندماه با حضور زهرا احمدی معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می شود.
وی ادامه داد: همچنین در شهرستانهای 9 گانه استان به ویژه مناطق پربازدید نیز بازارچه های موقت صنایع دستی راه اندازی می شود که در این بازارچه ها محصولات عرضه شده با تخفیف 10 تا 15 درصدی به فروش می رسد.
عسگری سوادجانی، اجرای طرح کارگاه گردی را از برنامه های متفاوت پیش بینی شده برای نوروز 96 عنوان کرد و گفت: تمهیداتی اندیشیده شده تا کارگاه های صنایع دستی شهری و روستایی استان در ایام نوروز 96 فعال می شود تا گردشگران با حضور در این کارگاه ها از نزدیک با شیوه تولید محصولات صنایع دستی آشنا شده و به طور مستقیم خرید کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اهدای بسته های فرهنگی و هدایای صنایع دستی، کتابچه و بروشور به مسافران و گردشگران، دیدار با پیشکسوتان صنایع دستی و ملاقات حضوری با هنرمندان از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای نوروز 96 است.
عسگری سوادجانی از وجود 6 هزار و 500 دانش آموخته رشته های هنری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 500 هنرمند در 50 رشته صنایع دستی در استان مشغول فعالیت هستند و 70 درصد آن را بانوان به خود اختصاص داده اند.
قالی بافی، چوخابافی، نمدمالی، گیوه دوزی، خورجین بافی، گلیم بافی، بافت سیاه چادر، جاجیم بافی و قفل سازی از مهمترین صنایع دستی چهارمحال و بختیاری به شمار می رود که فعالیت در رشته های قالی بافی، گلیم بافی و نمد از عمومیت بیشتری برخوردار است.
تاکنون 37 محصول تولیدی صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شده که از این تعداد 29 نشان در دولت یازدهم کسب شده است.
همچنین در دولت تدبیر و امید 9 رشته صنایع دستی استان از جمله گلیم بافی، خورجین بافی، ساخت عروسک محلی بازبازک، بافت چوخا، بافت عروسک لیلی، قالی بافی محلی و آهنگری سنتی در فهرست آثار معنوی به ثبت رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار