تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری گفت: جمعیت، اقتصاد و محیط سه رکن اصلی در تدوین سند آمایش سرزمین استان خواهد بود.
کد خبر: ۳۸۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹ 23 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا شجاعی در سومین جلسه کارگروه آمایش سرزمین، محیط زیست و توسعه پایدار چهارمحال و بختیاری که با حضور مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، تاکید کرد: در تدوین سند آمایش این استان به سه رکن جمعیت، اقتصاد و محیط توجه شده است.
وی افزود: رویکرد آمایش سرزمین با ایجاد زمینه تعامل میان سه عنصر انسان، فضا و فعالیت و ارائه چیدمان منطقی فعالیت ها در عرصه سرزمینی است و باید در مراحل تدوین به برنامه های توسعه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت و اجرای آن ها به عنوان سند بالادست توجه شود.
شجاعی تصریح کرد:مطالعات آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری از نیمه دوم امسال آغاز شده است.
معاون توسعه و برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: سند آمایش سرزمین استان در بازه زمانی یک ساله در اختیار تصمیم گیران ملی و منطقه ای قرار می گیرد.
وی خروج سند آمایش سرزمین از حالت کتابخانه ای را ضروری دانست و افزود: نگرش صحیح مدیران دستگاه های اجرایی و همکاری آنان ضامن تدوین و اجرای به موقع این سند محسوب می شود.
آمایش سرزمین ارزیابی نظام مند عوامل مختلف در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و غیره به منظور تسریع در دستیابی به شاخص های توسعه ای در حوزه های گوناگون با هدف ارتقای رضایتمندی عمومی و توسعه همه جانبه است.
تهیه سند آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری مهمترین خواسته مدیریت ارشد این استان از آبان 1392 تاکنون است.
با تهیه سند آمایش سرزمین چهارمحال و بختیاری بسیاری از مشکلات توسعه ای این استان در بخش های مختلف رفع و زمینه سرعت بخشی ارتقای شاخص های پیشرفت فراهم می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار