تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر آب و خاک و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:10 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی و احیای 50 رشته قنات دارای اولویت در سطح استان استان نیاز است
کد خبر: ۳۸۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 22 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید طاهر نوربخش اظهارکرد: در صورت لایروبی و احیاء این تعداد قنات در استان، امکان افزایش 250 لیتر آب کشاورزی در ثانیه برای استان ایجاد خواهد شد.
وی، وجود 840 رشته قنات در استان را یادآورشد و گفت: از این تعداد 280 رشته قنات در سال زرارعی گذشته بدلیل پدیده خشکسالی به طور کامل خشک شده و 560 رشته قنات مابقی نیز بین 80 تا 40 درصد آبدهی دارد.
مدیر آب و خاک و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 17 درصد از اراضی باغی و زراعی استان از آب قنوات تامین می شود توضیح داد: در مجموع 30 درصد از زمین های کشاورزی استان از آبهای روان و سطحی سیراب می شود.
نوربخش با اشاره به اجرای سیستم نوین آبیاری در43 درصد از اراضی کشاورزی این استان گفت: این استان در زمینه آبیاری نوین اراضی کشاورزی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده و دارای 120هزارهکتار اراضی آبی است.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، سطح زیر کشت در این استان نیز 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار