تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از افزایش 2 برابری تخت های اقامتی واحدهای زیرپوشش این اداره کل برای نوروز 96 خبر داد.
کد خبر: ۳۸۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲ 22 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- بهمن عسگری سوادجانی افزود: برای نوروز امسال 2 هزار و 400 تخت اقامتی در واحدهای زیرپوشش این اداره کل آماده سازی شده درحالی که این تعداد تخت اقامتی در سال گذشته یک هزار و 200 تخت بوده است.
وی ادامه داد: در حوزه اسکان آموزش و پرورش نیز آمادگی اسکان برای 5 هزار نفر در ایام نوروز ایجاد شده است.
عسگری سوادجانی همچنین از رشد 76 درصدی خانه های مسافر در استان خبر داد و گفت: 90 خانه مسافر بویژه در روستاها برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی فعال شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به جانمایی چهار استراحتگاه موقت در محورهای مواصلاتی استان افزود: این مکانها برای استراحت 2 تا 3 ساعته رانندگان ایجاد شده که در کاهش حجم تصادفات تاثیر بسزایی دارد.
عسگری سوادجانی با بیان اینکه خدمات متفاوت محور برنامه های نوروز 96 قرار داده شده است، اظهار کرد: برگزاری طرح نوروزگاه ها، استقرار بازارچه های صنایع دستی، ارائه خدمات اینترنتی در مراکز گردشگری استان، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، توزیع کتابچه اطلاعات ضروری سفر و راه اندازی سامانه ملی خدمات سفر از جمله اقدامات متفاوت پیش بینی شده برای ایام نوروز در استان است.
چهارمحال و بختیای سالانه میزبان 550 هزار گردشگر مقیم است که تنها به قصد بازدید از مناطق طبیعی و زندگی عشایر کوچرو به استان سفر می کنند.
تاکنون در حدود 450 جاذبه گردشگری در این استان شناسایی شده که این جاذبه ها در سطوح محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی طبقه بندی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار