تابناک چهارمحال وبختیاری- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 38 هزار شغل در دولت یازدهم در این استان ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۸۱۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 21 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- قاسم سلیمانی دشتکی در شورای اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امسال سهمیه چهارمحال و بختیاری از تسهیلات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور سه هزار و 600 میلیارد ریال مشخص شد که تاکنون 3 هزار و 920 میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی استان جذب شده که بیشتر از سهمیه استان بوده است.
وی با اشاره به ضرورت اجرای به موقع مصوبات شورای اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اکنون برخی دستگاه های اجرایی استان از 2 ماه قبل تاکنون نسبت به اجرای مصوبات اقدام نکرده اند و این در حالی است که برای اجرای آن مصوبات تنها 2 هفته زمان تعیین شده بود.
رئیس شورای اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: براساس آمارهای رسمی یکی از واحدهای تولیدی استان مدتی قبل نسبت به اخراج 120 نفر از کارگران مازاد و غیرتخصصی اقدام کرد که تاکنون 100 نفر جایگزین این تعداد شده که 90 نفر از نیروهای اخراجی نیز از بیمه بیکاری بهره مند شدند.
سلیمانی دشتکی، هماهنگی قوی برای اجرای طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار با عنوان تکاپو را ضروری اعلام و تاکید کرد: ارتقای بهره وری، افزایش بازدهی و رشد کمی و کیفی اقتصادی، تولید، اشتغال و بهبود شاخص های توسعه ای از مهمترین مزایای این طرح محسوب می شود.
وی افزود: به منظور تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه ای و فعال شدن طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار با عنوان تکاپو در چهارمحال و بختیاری یک کارگروه تخصصی تشکیل و فعال شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این کارگروه تا یک هفته آینده نسبت به بررسی کارشناسی جوانب مختلف این طرح و ارائه نتیجه علمی به شورای اشتغال و سرمایه گذاری چهارمحال و بختیاری اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با اشاره به تغییر اشتغال از سنتی به صنعتی و الکترونیکی یادآور شد: توجه به ایجاد شغل های پایدار در حوزه الکترونیکی باید مورد توجه مسئولان باشد.
طرح توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار با عنوان تکاپو در راستای توسعه اشتغال پایدار از طریق بهسازی دینامیک اشتغال، طراحی سیاست های اجرایی در این بخش و ارائه پیشنهادات مربوطه در سطح ملی اجرا می شود.
با اجرای این طرح زمینه اشتغال پایدار 445 هزار نفر در سطح کشور تا سه سال آینده فراهم می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار