تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری از فعالیت 337 مهدکودک در چهارمحال و بختیاری خبر داد.
کد خبر: ۳۸۱۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 21 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- جواد نجفی اظهار کرد: دوره‌های آموزشی در مهدکودک‌ها بر حسب نوع فعالیت آن‌ها ، هم قبل از تاسیس مهدکودک و هم در حین اداره، مرتبط با شرایط کاری برای صاحبان امتیاز، مربی و کمک مربی برگزار می‌شود.

وی افزود: این آموزش‌ها شامل روانشناسی رشد، روانشناسی کودک، آموزش نحوه کار با کودکان و بهداشت و تغذیه کودک است که حضور در دوره‌های آموزشی برای متقاضیان تاسیس مهد کودک ضروری است.

نجفی اضافه کرد: با هماهنگی سازمان بهزیستی و مراکز علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی گفت: منابع آموزشی از سوی بهزیستی به جهاد دانشگاهی ابلاغ شده و این نهاد بر اساس سرفصل‌ها و منابع و شرایطی که در دستورالعمل آموزش پرسنل مهد‌های کودک آمده است، دوره‌ها را برگزار می‌کند.

نجفی خاطرنشان کرد: حدود 337 واحد مهدکودک در استان فعالیت دارند که شامل 128 واحد مهد‌های خصوصی شهری با 4878 کودک، 180 واحد مهد روستایی با 3369 کودک، 46واحد مهدهای قرآنی شهری با 746 کودک و 4 واحد مهدکودک خودکفا با 80 کودک هستند.

وی گفت: متقضیان تاسیس مهد کودک باید دارای مدرک لیسانس به بالای رشته‌های علوم رفتاری شامل روانشناسی و مشاوره و مسئولان فنی مهد‌های قرآنی باید دارای مدارک لیسانس به بالای رشته‌های علوم قرآنی یا تحصیلات حوزوی معادل باشند.

وی خاطرنشان کرد: آمار دقیقی از مهد‌های کودک غیرقانونی وجود ندارد اما تعدادی از موسسات آموزشی که از مراجع مختلف برای آموزش‌ تحصیلی کودکان مجوز گرفته‌اند، فعالیت آموزشی خود را به فعالیت مهدکودکی بدون اخذ مجوز تبدیل کرده‌اند.

نجفی گفت: مهدکودک از ابعاد مختلفی اعم از ساختمان، کیفیت آموزش، مدرک تحصیلی پرسنل، دوره‌های آموزشی گذرانده شده توسط پرسنل، درجه بندی می‌شود که وضعیت مهدهای کودک استان در این حوزه مطلوب ارزیابی شده است.

وی تصریح کرد: شهریه دریافتی تعیین‌ شده بر اساس درجه‌بندی مهدکودک و ساعات نگه‌داری و سن کودک ابتدا در کمیته استانی با حضور مدیرکل بهزیستی، معاون امور اجتماعی، کارشناس مسئول امور کودکان، کارشناس حقوقی، رییس کانون توسعه و همیاری مهد کودک، نماینده سازمان حمایت‌ از تولید‌کننده و مصرف‌کننده بر اساس نرخ تورم تعیین شده و سپس توسط کمیته کشوری تصویب می‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان خاطرنشان کرد: محتوای آموزشی استفاده شده برای کودکان از سن شیرخوارگی تا سن پیش‌دبستانی با تاکید بر آموزش مفاهیم دینی در 10جلد تعبیه شده است.

وی افزود: محتوای آموزشی توسط کمیته راهبری آموزش کشور اعم از متخصصین علوم تربیتی، متخصصین روانشانسی کودک، متخصصین آموزش و پرورش، اساتید دانشگاه به شکل یکسان تهیه شده و به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: شکایات والدین از عملکرد مهدکودک در اداره بهزیستی شهرستان مربوطه بررسی می‌شود و اگر تخلفی صورت گرفته باشد از تذکر کتبی تا اخطار کمسیون نظارت استان ادامه پیدا می‌کند.

نجفی در پایان گفت: والدین برای ثبت‌نام فرزندان خود علاوه بر مدارک شناسایی ملزم به ارائه کارت واکسیناسیون، گواهی صحت و سلامت ریه و آزمایش انگل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار