تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد گفت: مرکز استان از سوی سازمان جهانی یونسکو به عنوان شهر خلاق کتاب معرفی شد.
کد خبر: ۳۸۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 21 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- فرانک کبیری دهکردی افزود: لوح تقدیر و انتخاب شهرکرد به عنوان شهر خلاق کتاب در مراسم سومین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب که همراه با معرفی سومین پایتخت کتاب ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسوولان استان اهدا شد.
هیأت داوران سومین دورۀ طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران، «بوشهر» را به‌ عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی کرد.
شهر‌های اصفهان، اِوَز، برازجان، تبریز، تفت، دزفول، دَمَق، زرند، کاشان، رفسنجان، کنگان، شبانکاره، شهرری‌، شهرضا‌، شهرکرد، شیراز‌، لاهیجان‌، ورامین و یزد دیگر شهرهای راه‌یافته به مرحله نهایی بودند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد گفت: شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری امسال به عنوان یکی از گزینه پایتخت کتاب مطرح بود.
کبیری افزود: از 2 سال پیش تاکنون شهرکرد به عنوان یکی از گزینه های شهرهای کتاب ایران مطرح و سال گذشته نیز این شهر یکی از سه گزینه نهایی پایتخت کتاب ایران بود.
وی گفت: مستندات توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در شهرکرد به اندازه یک مجموعه کتاب جمع آوری شد که این مستندات از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرکرد تهیه و تدوین و برای انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ارائه شد.
به گفته وی، پایتخت جهانی کتاب عنوانی است که هر سال از سوی سازمان جهانی یونسکو به شهری که بیشترین تلاش را در راستای تقویت جایگاه کتاب و ترویج کتابخوانی انجام می دهد، اطلاق می شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد گفت: طرح پایتخت کتاب براساس مستندات ارائه شده پیرامون توسعه کتاب و کتابخوانی، برگزاری نشست های کتابخوانی، تعداد مولفان، تعداد کتاب های چاپ شده در یک سال و دسترسی مردم به کتاب و کتابخانه تعیین می شود.
هم اکنون بیش از 50 کتابخانه عمومی در چهارمحال و بختیاری با بیش از 23هزار عضو وجود دارد و نشست های کتابخوانی هر هفته در این استان برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار