تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای توانمندسازی آموز‌ش‌دهندگان نهضت سوادآموزی دوره‌های 126 ساعته با مشارکت جهاد دانشگاهی و حمایت نهضت سواد آموزی برگزار می‌شود که در این دوره‌ها شیوه‌های آموزش به یک فرد بزرگسال با توجه به مباحث روانشناختی تدریس می‌شود.
کد خبر: ۳۸۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 20 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- مرتضی ارشادی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 15 هزار و 243 نفر فاقد مدرک تحصیلی در استان شناسایی شده است، اظهار کرد: از این تعداد چهار هزار و 700 نفر تحت پوشش طرح دوره‌های سوادآموزی قرار گرفته‌ است.

وی افزود: تا کنون به پنج هزار و 500 بی‌سواد شناسایی‌شده در استان بُن بی‌سوادی به مبلغ 10 میلیون ریال اعطا شده است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بیان کرد: از 126 بُن تعلق گرفته به شهرستان بروجن،40 نفر و از 130 بُن تعلق گرفته به شهرستان فارسان، 68 نفر بُن دریافت کردند.

ارشادی گفت: پنج هزار و 526 نفر بی‌سواد روستایی هنوز تحت پوشش این طرح قرار نگرفته‌ است.

وی اضافه کرد: با توجه به اطلاعات تغییر کرده سرشماری سال 90 به دلیل مهاجرت، مرگ و اقدام به تحصیل، اولویت شناسایی روی نقاط روستایی قرار داده شده است.

ارشادی ادامه داد: تلاش بر این است که در روستاها با استفاده از روحانیت، بهیاران، شورا و همکاران در آموزش و پرورش رغبت برای شرکت در دوره‌های بی‌سوادی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: در راستای توانمندسازی آموز‌ش‌دهندگان نهضت سوادآموزی دوره‌های 126 ساعته با مشارکت جهاد دانشگاهی و حمایت نهضت سواد آموزی برگزار می‌شود که در این دوره‌ها شیوه‌های آموزش به یک فرد بزرگسال با توجه به مباحث روانشناختی تدریس می‌شود.

ارشادی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام، 38 هزار و 500 تومان است، افزود: آموزش‌دهندگانی که بین سال‌های 87 تا 95 با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند و یا به تازگی تمایل به آموزش دارند، می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

وی گفت: پس از پایان این دوره و برگزاری آزمون برای شرکت‌کنندگان گواهینامه صادر می‌شود و از ابتدای سال آینده کسانی که در سامانه ثبت نام نکردند قادر به همکاری نخواهند بود.

ارشادی اضافه کرد: در استان سه هزار و 260 کودک بازمانده از تحصیل وجود دارد.

معاون سواد‌آموزی آموزش و پرورش استان اظهار کرد: کم‌تر از 500 نفر از بی‌سوادان بین سنین 10 تا 20 سال و بیشتر از 60 درصد بین سنین 40 تا 50 سال هستند.

وی با اشاره به اینکه افراد بالای 50 سال فقط می‌توانند در آزمون پایان دوره سوادآموزی شرکت کنند، تصریح کرد: این افراد نمی‌توانند از کلاس‌های آموزشی و بسته‌های حمایتی بهره‌مند شوند.

ارشادی گفت: از ابتدای سال جاری عملکرد نهضت در پوشش بی‌سوادی بیشتر از 100 درصد بوده است اما متاسفانه جبران سال‌های گذشته نشده است.

وی با بیان اینکه به دلیل کمبود تکرار و تمرین دروس، یکی از معضلات این قشر رجعت به بی‌سوادی است، خاطرنشان کرد: کتاب جاده روشنایی در اختیار افراد قرار گرفته که این کتاب با همکاری 10 دستگاه تدوین شده است و در آن به زبان ساده به مباحثی همچون، بهداشت و درمان، محیط زیست پرداخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار