تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال وبختیاری گفت: امسال نخستین بار، این کارخانه در نیم قرن فعالیت با تولید بیش از 19 هزار و 350 تن محصول شکر مرغوب، رکود بی سابقه ای را در کارنامه خود به ثبت رساند.
کد خبر: ۳۸۱۱۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱ 20 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- علیرضا جانقربان افزود: حلاوت تولید محصول شکر این کارخانه با رکوردزنی بی سابقه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در دولت تدبیر و امید به کام مردم این استان نشست.
پیش از این میزان تولید شکر در شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال وبختیاری 15 هزار تن ثبت شده بود.
وی گفت: این کارخانه در سال جاری 128هزار و 200 تن چغندرقند از کشاورزان این استان و استانهای همجوار خریداری کرد.
مدیرعامل شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال افزود: با پیش بینی انجام شده برای نخستین بار اردیبهشت سال آینده با برداشت 50 هزار تن محصول چغندرقند کشت شده این شرکت در منطقه گرمسیری برای انجام فرآیند فرآوری وارد کارخانه قند چهارمحال خواهد شد.
جانقربان افزود: هم اکنون مطالبات چغندرکاران استان و مناطق دیگر به میزان 460 میلیارد ریال پرداخت شده که این فرآیند تسویه حساب به موقع در تاریخ فعالیت شرکت کم نظیر است.
وی میزان تولید چغندرقند در سال جاری استان را 61 هزار و 500 تن برآورد کرد و گفت: در این مدت 9 هزار تن تفاله خوراک دام نیز تولید و بین متقاضیان بخش دامپروری استان توزیع شد.
جانقربان از افزایش 29 درصدی تولید محصول چغندرقند این استان در سال جاری خبر داد و گفت: برگزاری کلاس های آموزشی، در اختیار گذاشتن نهاده های مناسب و بذر اصلاح شده از عمده دلایل افزایش کمیت و کیفیت محصول چغندرقند استان بوده است.
شرکت فرآورده های غذایی و قند چهارمحال در زمستان 94 از مالکیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.
این کارخانه واقع در جاده هفشجان در پنج کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار