تابناک چهارمحال وبختیاری- هماهنگ کننده تیم پیوند اعضا در چهارمحال و بختیاری از اهدای چهار عضو بیمار مرگ مغزی در شهرستان لردگان این استان به بیماران نیازمند خبر داد.
کد خبر: ۳۸۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲ 20 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- زهرا سیاح افزود: در 28 بهمن ماه 'نزاکت مشفق زاده' 35 ساله بدلیل مسمومیت با گاز به بیمارستان شهدای لردگان منتقل شد.
وی بیان کرد: با وجود تلاش پزشکان، فرد مصدوم بدلیل شدت گازگرفتگی دچار ایست قلبی و مرگ مغزی شد و با رضایت خانواده مصدوم، کبد، کلیه ها و نسوج وی برای پیوند به بیماران نیازمند در بیمارستان آیت الله کاشانی شهرکرد جداسازی شد.
از ابتدای سال جاری تاکنون اعضای 17 بیمار مرگ مغزی در این استان به نیازمندان اهدا شده است.
سالانه بین پنج تا هشت هزار نفر در کشور دچار مرگ مغزی می شوند که در 36 درصد موارد، تیم های پیوند عضو موفق به جلب رضایت خانواده ها می شوند.
هرچند آمار رضایت خانواده ها برای انجام این عمل خداپسندانه در تمامی استانها رو به افزایش است اما در استان های محرومی نظیر چهارمحال و بختیاری تیم پیوند اعضا در 65 درصد موارد مرگ مغزی که حدود 2 برابر نرم کشوری است، موفق به جلب رضایت خانواده ها برای جداسازی و پیوند عضو بیماران مرگ مغزی می شوند.
سالانه 35 مورد مرگ مغزی در این استان گزارش می شود که درصد بالایی از خانواده آنان با اهدای عضو بیمار خود شوق دوباره زیستن را به دیگر بیماران هدیه می کنند.
چهارمحال و بختیاری همراه با استان های کوچک دیگر نظیر کهگیلویه و بویراحمد از نظر آمار اهدای عضو به تناسب جمعیت در دوره های زمانی مختلف در رتبه های اول تا سوم کشور قرار داشته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار