استاد دانشگاه:
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: تقابل سیاسی، غرض ورزی ها و رقابت های ناسالم، سرمایه های اجتماعی را تضعیف می کند.
کد خبر: ۳۸۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 19 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- پژمان نبی زاده افزود: در جامعه امروز افرادی هستند که به جای توجه به منافع ملی به اغراض سیاسی و جناحی خود توجه دارند و به بهانه های مختلف سعی در ناامیدی مردم جامعه دارند.
وی ادامه داد: در سیاست مدرن هیچ یک از سیاستمداران برای تخطئه جناح و رقیب مقابل خود سعی نمی کنند ذهن عامه مردم را به سمت ناامیدی سوق دهند و انتظار می رود در کشور ما هم به این اصل بیش از پیش توجه شود.
نبی زاده، اهداف انتخاباتی را از عوامل تخریب دولت دانست و گفت: بی شک هر دولتی دارای نقاط ضعف و قوتی است که با انتقاد سازنده و مشفقانه و نه با تخریب می توان انتظار رفع نقاط ضعف را داشت.
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد، اعتماد عمومی را از مهمترین مصادیق سرمایه های اجتماعی دانست و تصریح کرد: ایجاد روحیه ناامیدی و یاس منجر به فرصت سوزی برای تقویت سرمایه های اجتماعی می شود.
نبی زاده، صداقت، تفاهم، سلامتی نفس، همدردی، دوستی و فداکاری، مشارکتهای مردمی، روحیه جمع گرایی را از دیگر مصادیق سرمایه های اجتماعی برشمرد و افزود: گروه های مذهبی، مدنی، فرهنگی، رسانه ها و مراکز آموزشی می توانند در توسعه و نهادینه سازی سرمایه های اجتماعی نقش موثری ایفا کنند.
نبی زاده با بیان اینکه سرمایه های اجتماعی بخشی از ثروت ملی به شمار می روند، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به سطوح بالایی از توسعه یافتگی دست یابیم باید سرمایه های اجتماعی را شناسایی و آن را تقویت کرد.
رئیس جمهوری همزمان با 24 بهمن ماه در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی فارابی و تجلیل از 333 برگزیده این جشنواره، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را بالاترین ثروت خواند و عنوان کرد: «اگر سرمایه اجتماعی نباشد سنگ روی سنگ بند نمی ‌شود؟»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار