تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجن از جمع آوری و امحاء 528 قطعه مرغ زنده مشکوک به آنفلوآنزا در شهرهای بروجن، فرادنبه، سفید دشت و گندمان این شهرستان طی روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵ 16 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمدحسن کرمی اظهار کرد: طرح جمع آوری و امحاء مرغ زنده از کانون های آلوده پس از دریافت گزارش های مردمی مبنی بر تلفات طیور خانگی توسط 2 اکیپ صورت گرفت.
به گفته وی، این طرح با محوریت دامپزشکی و با همکاری مرکز بهداشت، نیروی انتظامی، شهرداری، دادستانی و فرمانداری شهرستان انجام شد.
کرمی افزود: بعد از انجام اقدامات قانونی و محصور نمودن نقطه ای که مرگ و میر طیور اتفاق افتاده بود در شعاع یک کیلومتر در شهرهای بروجن، فرادنبه، سفید دشت و گندمان انجام شد.
علائم تنفسی حاد، سیاه شدن و خونریزی تاج و ساق پا، بی حالی شدید، پژمردگی، دور هم جمع شدن گله، افت ناگهانی تولید تخم مرغ روزانه و انتشار ناگهانی بیماری در گله و کاهش شدید مصرف دانه از علایم ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان بیماری تنفسی ویروسی مشترک انسان و پرندگان و از مهم ترین بیماری های طیور می باشد.
بنابراین گزارش، مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز پیشتر از شناسایی، معدوم سازی و پاکسازی 8 کانون مشکوک به آنفلوآنزای حاد پرندگان در شهرستانهای بن، کیار و بروجن طی چند روز اخیر خبر داد.
فرماندار کوهرنگ نیز از پاکسازی و قرنطینه یک کانون مشکوک به بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان در منطقه روستایی 'سیلگاه' از توابع بخش مرکزی این شهرستان خبر داد.
مرتضی زمانپور با اشاره به این که روستای سیلگاه در مجاورت رودخانه زاینده رود و نزدیک زیستگاه پرندگان مهاجرغیربومی است، آلودگی و شیوع این نوع بیماری را از طریق پرندگان آبزی و کنار آبزی دور از انتظار ندانست.
وی تصریح کرد: با همت ماموران شبکه دامپزشکی و اداره بهداشت و درمان شهرستان در روستای یاد شده به منظور پیشگیری و حفظ سلامتی مردم منطقه تعداد 600 قطعه مرغ و خروس خانگی اهالی خریداری و معدوم سازی شد.
شهرستان کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری در 96 کیلومتری و بروجن در 60 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار