استاد دانشگاه:
تابناک چهارمحال وبختیاری- عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با انتقاد از بی انصافی برخی جریان های سیاسی در بررسی عملکرد دولت و نهادهای مختلف گفت: حمله ها و قضاوت های نادرست سرمایه های اجتماعی را به حاشیه و زاویه های خلوت سوق می دهد.
کد خبر: ۳۷۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹ 16 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- احمد امین افزود: حفظ و تقویت سرمایه های اجتماعی می تواند ما را در گذر از بحران های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور به سلامت عبور دهد.
وی گفت: هر کشوری برای پیمودن مسیر توسعه و پیشرفت نیازمند اتکا به سرمایه های اجتماعی خودش است و بی شک کشورهای توسعه یافته در بهره گیری از این سرمایه ها بهتر عمل کرده اند.
امین، دانشمندان و نخبگان فکری کشور را از مهمترین سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: نخبگان علمی و دانشگاهی کشور ضمن اینکه در حوزه های مختلف مرجع و مشاور مدیران اجرایی قرار گیرند، بلکه می توانند در افزایش اعتماد عمومی در جامعه نقش بی بدیلی ایفا کنند.
وی با تاکید بر بهره گیری از نخبگان جامعه در افزایش اعتماد عمومی تصریح کرد: هنوز درک درستی از نقش و اهمیت نخبگان علمی شکل نگرفته و مادامی که این جایگاه در بین مدیران و مردم نهادینه نشود شاهد فرصت سوزی در این حوزه خواهیم بود.
عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: انتظار است با بهره گیری از جامعه دانشگاهی و محور قرار دادن فضاهای علمی به عنوان سرمایه های اجتماعی بی بدیل بتوان زمینه ساز رونق اقتصادی شد و از مشکلات موجود گذر کرد.
رییس جمهوری همزمان با 24 بهمن ماه در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی فارابی و تجلیل از 33 برگزیده این جشنواره، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را بالاترین ثروت خواند و عنوان کرد: «اگر سرمایه اجتماعی نباشد سنگ روی سنگ بند نمی ‌شود؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار