شهردار شهرکرد خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- شهردار شهرکرد از آغاز به کار نخستین طرح کارت پارک الکترونیک چهارمحال و بختیاری در شهرکرد خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹ 15 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، نورالله غلامیان دهکردی با اعلام این خبر، اظهار کرد: برای اجرای این طرح ترافیکی بیش از یک میلیارد ریال هزینه شده که زمینه اشتغال 25 نفر نیروی انسانی را فراهم کرده است.

وی افزود: همه شهروندان می‌توانند با مراجعه به پارکبان‌های مستقر در خیابان‌های مشمول طرح نسبت به خرید برچسب کارت پارک از خدمات این طرح مکانیزه استفاده کنند.

غلامیان دهکردی  گفت: قیمت هر عدد برچسب 50 هزار ریال بوده که 30 هزار ریال آن قیمت کارت و 20هزار ریال شارژ اولیه است.

وی افزود: این برچسب در داخل خودرو در سمت چپ شیشه جلوی خودرو نصب می‌شود و در زمان توقف در حاشیه خیابان به وسیله دستگاه  مخصوص که در اختیار پارکبان‌ها است، با توجه به مدت پارک مبلغی به عنوان حق پارک از شارژ کارت کم می‌شود.

غلامیان دهکردی افزود: فاز نخست این طرح در معابر شهری شامل خیابان  ولیعصر، حد فاصل خیابان خواجه نصیر تا بلوار شریعتی - خیابان سعدی، حد فاصل خیابان فردوسی تا بلوار حافظ - خیابان 12 محرم، حد فاصل خیابان خواجه نصیر تا چهار راه هواپیمایی- خیابان ملت، حد فاصل  میدان فردوسی تا  میدان انقلاب- بلوار شریعتی، حد فاصل خیابان  فردوسی  تا خیابان حافظ دو طرف- بلوار خواجه نصیر، حد فاصل خیابان فردوسی تا  بلوار حافظ  دو طرف- بلوار حافظ، حد فاصل خیابان خواجه نصیر تا چهار راه دولت- خیابان مولوی، حد فاصل  خیابان فردوسی تا بلوار حافظ-  خیابان فردوسی،  حد فاصل خیابان خواجه نصیر تا میدان آیت الله دهکردی اجرایی شده است.

وی  اظهار کرد: خودروهای فاقد برچسب مخصوص طرح درصورت پارک کردن در خیابان‌های مشمول طرح با اعمال جریمه قانونی راهنمایی و رانندگی مواجه می‌شوند.

به گفته شهردار شهرکرد با اجرای این طرح فضای مناسب برای استفاده از حاشیه معابر و پارک خودروها مهیا و از توقف طولانی مدت برخی خودروها که فضای پارک دیگران را سلب می‌‎کنند، جلوگیری می‌شود.

غلامیان دهکردی اجرای این طرح در معابر شهری را موجب تقسیم عادلانه فضای پارک خودروها بین شهروندان دانست و افزود: تمامی استفاده کنندگان از وسایل نقلیه حق استفاده از پارک حاشیه‌ای معابر را دارند و اگر تقسیم عادلانه‌ای در این زمینه صورت نگیرد، حقوق شهروندان ضایع خواهد شد.

شهردار شهرکرد هدف از اجرای این طرح را مديريت پارک و توزيع عادلانه پارک حاشيه‌ای، ایجاد نظم و انضباط در عبور و مرور و روانسازی ترافیک جلوگیری از پارک‌های دوبل که تاثیر زیادی در کاهش ظرفیت معابر دارند عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار