تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به راه‌اندازی خانه جوان در استان، گفت: در سه شهرستان زمین لازم اختصاص داده شده و در سال آینده احداث می‌شود.
کد خبر: ۳۷۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳ 15 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- حسین زمانی با اشاره به اینکه  در استان  9مجمع خیرین ازدواج وجود دارد، اظهار کرد: یک مجمع خیرین در شهرستان لردگان در شرف راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه موسسه «مهرآوران پیوستگی» بروجن برای نخستین بار در استان به منظور تسهیل ازدواج جوانان در حال احداث و تکمیل 32 واحد مسکونی ویژه زوج‌های جوان با کمک خیرین است، افزود: زوجین در پنج سال آغازین زندگی خود می‌توانند به صورت رایگان در این واحد‌ها سکونت کنند.

زمانی اضافه کرد: زوج‌های جوان بی‌بضاعت توسط مسئولین متولی شناسایی شده و در این واحدهای مسکونی اسکان داده شده و 32 جهیزیه 10میلیون تومانی برای این زوج‌ها فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه موسسات مردم نهاد همچون موسسه آوای رحمت میانکوه اردل با مجوز ورزش و جوانان، طی سه سال گذشته 320 میلیون تومان از خیرین کمک نقدی دریافت کرده است، گفت: خیرین توسط این موسسه جذب شده که تا کنون تامین  18 جهیزیه را تقبل کرده است.

زمانی گفت: زمینی به مساحت چهارهزار مترمربع برای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی زوجین درنطر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مجمع خیرین با تعدادی از آرایشگاه‌های سطح شهر، واحدهای عرضه گل و شیرینی و مزون عروس قرارداد منعقد کرده که با هزینه‌ای اندک این خدمات را در اختیار زوجین قرار داده و مابقی هزینه توسط مجمع خیرین پرداخت شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان از احداث سمن‌سرا در شهرکرد خبر داد و گفت:در حال حاضر با فراهم شدن زمین و پیگیری لازم به منظور تامین اعتبار، این سمن‌سرا در سال آینده احداث می‌شود.

وی تاکید کرد: با اجرایی شدن این سمن سرا در شهرکرد فرمانداران سایر شهرستان‌ها هم موظف به تامین زمین برای شهرستان خود برای ساخت سمن خواهند بود.

زمانی با اشاره به راه‌اندازی خانه جوان در استان، اظهارکرد: در سه شهرستان زمین لازم اختصاص داده شده و در سال آینده احداث می‌شود.

وی گفت: خانه جوان مکانی مناسب برای طرح، بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات جوانان در زمینه‌های مختلف اعم از ازدواج است.

زمانی در خصوص موانع ازدواج جوانان گفت: تبعیت از فرهنگ‌های غلط جامعه همچون چشم و هم‌چشمی موجب بالا رفتن هزینه‌های ازدواج شده است.

زمانی در ادامه گفت: در موسسه‌های «پرتو آرامش امید آفرین» شهرکرد،‌ کانون «خوشه‌های مهر» خراجی و «آوای رحمت» میانکوه اردل میان ریش سفیدان خانواده‌ها تفاهم نامه‌ای منعقد و میزان مهریه و جهیزیه و سیسمونی مشخص شده است که خوشبختانه کاهش هزینه‌ها را در پی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: برخی جوانان با داشتن امکانات کافی به پیروی از فرهنگ غربی تمایلی به ازدواج ندارند که در این خصوص کارگاه‌های زندگی تشکیل شده و در آن ازدواج ساده و آسان و بهنگام ترویج داده می‌شود.

وی اضافه کرد: همواره نظرات جوانان مورد توجه بوده ودر ستاد ساماندهی امور جوانان تعدادی از جوانان حضور و نظرات مستقیم خود را به مسئولان استانی منتقل می‌کنند.

زمانی خاطرنشان کرد: با ادغام ورزش و جوانان بخش جوانان مغفول مانده و امید است به جوانان توجه ویژه‌‌ای شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار