تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از انعقاد 5 تفاهم نامه به ارزش 690 میلیارد ریال با سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه توسعه بخش کشاورزی این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۷۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ 14 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح الله غریب اظهار کرد: تفاهم نامه ها در قالب توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و زنجیره تولید آبزی پروری با رویکرد صادرات، پرورش ماهیان سردابی در قفس، تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی است.
وی میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی آبزیان استان را 450 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: برای اجرای طرح تولید ماهی در قفس در دریاچه سدهای مخزنی نیز 180 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال سرمایه گذاری است.
وی از تعهد تولید 4 هزار تن ماهی سردابی در نیمه دوم سال جاری با اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس خبر داد و در ادامه پیش بینی کرد: تا پایان سال جاری افزون بر 700 تن ماهی پرورشی در قفس تولید شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری توضیح داد: بخش عمده سرمایه گذاری ها در زمینه تکمیل زنجیره آبزیان از ابتدای تولید، تکثیر و مرحله پرورش در قفس و تولید خوراک آبزیان تولید پودر ماهی و بسته بندی آبزی است.
غریب افزود: در بخش بسته بندی و تکمیلی تولیدات کشاورزی نیز فرآوری محصولات مرغوب با رویکرد صادرات و افزایش ارزش افزوده و کاهش ضایعات در تولیدات ترسیم و برنامه ریزی شده است.
وی بیان کرد: تکمیل و اجرای طرح های احیا و توسعه اراضی کشاورزی در سطح بیش از 7 هزار هکتار با هدف سرمایه گذاری به منظور ایجاد اشتغال و تولید در راستای سیاست های کلان ملی و منطقه ای از دیگر موضوعات مطرح در این تفاهم هاست.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، سطح زیر کشت در این استان نیز 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار