تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اکنون محور دانش ارزش‌افزوده بالاست، گفت: در حال حاضر در جهان اقتصاد تبادل ایده‌ها با ارزش‌افزوده بالا مطرح است.
کد خبر: ۳۷۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵ 14 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- اسماعیل پیرعلی در آیین اختتامیه جشنواره علمی تا ثریا، پارک علم و فناوری را حلقه‌ای برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه دانست و گفت: پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، دانشجویان و اساتید را دعوت می‌کند تا پایان‌نامه‌ها و ایده‌های خود را در قالب کار تیمی و با هدایت و حمایت مالی و معنوی پارک علم و فناوری آغاز کرده تا به ارزش‌افزوده بالا دست یابند.

رئیس پارک علم و فناوری استان با تأکید بر اینکه اکنون محور دانش ارزش‌افزوده بالاست، افزود: در حال حاضر در جهان اقتصاد تبادل ایده‌ها با ارزش‌افزوده بالا مطرح است.

وی اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در کنار صنایع بزرگ شکل بگیرند و بخشی از نیازهای صنایع بزرگ را تأمین کنند.

پیرعلی با بیان اینکه اکنون در کشور دو هزار و 767 شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند که تولید محصول با ارزش‌افزوده بالا دارند، تصریح کرد: این شرکت‌ها 85 میلیون دلار صادرات طی دو سال اخیر داشته‌اند و 20 هزار میلیارد تومان محصول توسط این شرکت‌ها به فروش رسیده است.

وی از ثبت‌نام 13 هزار و 800 شرکت دانش‌بنیان در سامانه دانش‌بنیان معاونت علمی پژوهشی ریاست جمهوری خبر داد و گفت: هفت هزار شرکت در حال ارزیابی هستند و سه هزار شرکت نیز مجوز فعالیت گرفته‌اند.

پیرعلی یک هزار و 400 شرکت از این تعداد را شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا خواند که بر اساس ایده‌های دانشگاهیان و نخبگان تبدیل به شرکت شده‌اند و افزود: 38 پارک علم و فناوری، 168 مرکز رشد و چهار هزار و 100 شرکت و هسته فناور در کشور فعالیت می‌کنند و در این واحدها 29 هزار نفر شاغل هستند که 80 درصد از آن‌ها فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی با تحصیلات کارشناسی و دکتری هستند.

وی ثبت شرکت را تنها راه تبدیل ایده به محصول ندانست و ادامه داد: کسانی که ایده دارند و توان ثبت شرکت ندارند می‌توانند ایده خود را تحت لیسانس دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان به محصول تبدیل کرده و به بازار عرضه کنند که اگر نظر شرکت‌های برند را جلب کنند درآمد بالایی نیز خواهند داشت.

رئیس پارک علم و فناوری استان به روز بودن و داشتن پشتوانه علمی را لازمه کار صنعت دانست و اظهار کرد: اگر صنعت، دانش را وارد کار خود کند و با توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان از فارغ‌التحصیلان با آموزش استفاده کند می‌تواند واصل بین صنعت و دانشگاه باشد.

پیرعلی با بیان اینکه در دنیا شرکت‌های کوچک 70 تا 80 درصد از اقتصاد کشورها را تأمین می‌کنند، تصریح کرد: شرکت‌های کوچک می‌توانند به صورت اقماری در کنار صنایع بزرگ شکل بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی باید به این نتیجه برسند که از تولیدات داخلی استان و کشور استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار