تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون امور اجتماعی بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری با گروهی تحت عنوان مافیای کودکان کار و سوء استفاده از کودکان کار مواجه نیستیم.
کد خبر: ۳۷۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 13 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- جواد نجفی با اشاره به شناسایی حدود 108 کودک کار در استان، اظهار کرد: بیشتر این کودکان در مرکز استان و در رده‌های 7 تا 18 سال هستند.

وی افزود: بیشتر کودکان کار استان دست‌فروش‌ بوده و در تابستان به فعالیت می‌پردازند.

نجفی با بیان اینکه تعریف کودک کار و کودک خیابانی متفاوت است، خاطرنشان کرد: کودکان کار لزوما در خیابان زندگی نکرده اما به دلیل مشکلاتی نظیر مشکلات اقتصادی، اعتیاد و یا عدم اطلاع خانواده در خیابان کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه کودکان کار و خانواده‌ آن‌ها از طریق کلینیک مجری مراکز حمایتی - آموزشی کودک و خانواده و اورژانس اجتماعی شناسایی می‌شوند، ادامه داد: پس از بازدید تیم تخصصی از منزل کودک کار، مشکلات این افراد شناسایی و بررسی می‌شوند.

نجفی اضافه کرد: در چهارمحال و بختیاری مرکز حمایتی آموزش کودک و خانواده که تحت نظر یکی از کلینیک‌های مددکاری است، به صورت روزانه به کودکان کار ارائه خدمات می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گفت: کودکان کار و خانواده‌ آن‌ها می‌توانند با مراجعه به مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده از خدماتی اعم از مددکاری، روانشناسی، روانپزشکی، پزشکی، آموزش‌های فرزندپروری، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و آموزش‌های بین فردی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های مهارت‌آموزی و ارجاعات دیگر تخصصی و خدمات حقوقی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: بهزیستی کودکان کار دارای مشکلات درمانی را در غالب شورای ساماندهی به پزشک تعیین شده توسط دانشگاه علوم پزشکی معرفی می‌کند و اگر خانواده کودک کار اساسا نیازمند باشند و شرایط تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی و کمیته امداد را هم داشته باشند، به مراجع مربوطه معرفی خواهند شد.

نجفی گفت: خوشبختانه در چهارمحال و بختیاری با گروهی تحت عنوان مافیای کودکان کار و سوء استفاده از کودکان کار مواجه نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از بررسی‌های انجام شده در دفتر امور آسیب‌دیدگان بر روی علت عمده وجود کودکان کار، فقر و نیازمندی و اعتیاد بیشتر عامل بروز این پدیده هستند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با بیان اینکه مباحث مربوط با افراد نزدیک به سن اشتغال، جزء جدانشدنی فعالیت‌های سازمان بهزیستی است، گفت: در راستای توانمند‌سازی کودکان‌ کار نزدیک به سن اشتغال تفاهم‌نامه‌ایی میان بهزیستی و اداره فنی حرفه‌ای منعقد شده است.

وی گفت: سرپرستان کودکان کار در صورت نیازمند و واجد شرایط بودن حمایت از سوی دستگاه‌های حمایتی همچون کمیته امداد و بهزیستی بررسی شده و تحت پوشش قرار می‌گیرند.

نجفی در پایان خاطرنشان کرد: سرپرستان کودکان کاری که دارای بیماری صعب‌العلاجی که منجر به از کار افتادگی بیش از 66 درصدی وی شده باشد و تحت پوشش سایر نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و تامین اجتماعی نباشند، تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار