تابناک چهارمحال وبختیاری- متخصص رادیولوژی فک و صورت در استان چهارمحال و بختیاری گفت: سیاه شدن دندان‌ها پس از مصرف قطره آهن نباید مانع از مصرف قطره آهن در نوزادان و کودکان شود زیرا آهن يك ماده معدني حياتي است و تمام كودكان و نوزادان به آن نياز دارند.
کد خبر: ۳۷۶۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 13 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم صادقی اظهار کرد: مصرف قطره آهن در نوزادان و کودکان امری ضروری است زیرا آهن يك ماده معدني حياتي است و تمام كودكان و نوزادان به آن نياز دارند.

وی افزود: سیاه شدن دندان‌ها پس از مصرف قطره آهن نباید مانع از مصرف قطره آهن در نوزادان و کودکان شود زیرا آهن يك ماده معدني حياتي است و تمام كودكان و نوزادان به آن نياز دارند.

صادقی با اشاره به اینکه برخی از افراد بر این باورند که سیاه شدن دندان‌ها در کودکان ناشی از مصرف قطره آهن باعث پوسیدگی آن‌ها می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر  میان متخصیصین در این خصوص اختلاف نظر است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از سیاه شدن دندان کودکانی که قطره آهن مصرف می‌کنند باید سعی شود قطره ته گلو  کودک چکانده شود و بقایای آن از روی دندان‌ها تمییز شود.

صادقی اظهار کرد: قطره آهن دارای ارزش فوق‌العاده زیادی در رشد و تکامل کودک است.

این متخصص رادیولوژی فک و صورت با اشاره به اینکه عفونت لثه در کودکان بسیار شایع است، گفت: این عفونت می تواند بر اثر پوسیدگی دندان، وجود جرم و جسم آلوده، سیستم ایمنی و وارد کردن اشیاء کثیف در دهان و بخشی از یک بیماری یا سندروم ایجاد شود.

صادقی خاطرنشان کرد: والدین باید برای بررسی وضعیت سلامت ‌دندان کودکان خود، آن‎ها را برای معاینه نزد پزشک ببرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار