تابناک چهارمحال وبختیاری- رییس اتحادیه صنف کفاشان در شهرستان شهرکرد گفت: کیف و کفش‌های ارزان قیمت چینی از مواد بازیافتی تهیه می‌شوند.
کد خبر: ۳۷۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 13 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- امرالله نکویی اظهار کرد: دلیل قیمت کمتر برخی محصولات چینی، مواد اولیه استفاه شده در آن‌هاست، این محصولات از مواد بازیافتی تهیه شده‌اند و بازیافتی‌ها معمولا ضایعات هستند که باعث مشکلات و بیماری‌های پوستی می‌شوند.

وی افزود: بوی نامطبوع چرم‌، تنها راه تشخیص چرم اصل از چرم بی کیفیت است.

رییس اتحادیه صنف کفاشان شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: محصولات قاچاق، تعرفه واردات نمی‌پردازند که یکی از دلایل کاهش قیمت آن‌ها نسبت به کالاهای تولید داخل است.

نکویی اظهار کرد: چرم یکی از مواد اصلی تولید کیف و کفش است و هر چه قیمت مواد اولیه افزایش یابد تاثیر این افزایش در تمام روند تولید تا عرضه محصول نهایی دیده می‌شود.

رییس اتحادیه صنف کفاشان شهرستان شهرکرد ، 90 درصد کیف‌ و کفش‌های موجود در بازار استان را از تولید ایران از جمله استان‌های تبریز، تهران، اصفهان و مشهد عنوان کرد و گفت: مابقی کیف و کفش‌های موجود در استان از کشورهای خارجی واردات می‌شوند.

وي اظهار كرد: كفش ايراني داراي ضمانت‌نامه بوده و توليدكننده يا فروشنده آن مشخص است، اما زمان توليد كفش‌هاي خارجي مثلا چيني مشخص نيست و از نظر كيفيت نيز در حال حاضر تمام كفش‌هاي خارجي بازار از نوع درجه 2 و درجه 3 و 4 هستند.

نکویی افزود: بدنه‌زيرين كفش داراي زمان مصرف خاصي است و اگر اين زمان بگذرد كفش رو به فاسد شدن مي‌رود و این حالی است که زمان ساخت كفش‌هاي خارجي مشخص نيست.

رییس اتحادیه صنف کفاشان شهرستان شهرکرد خاطرنشان کرد: ميزان سود فروشندگان براي هر كفش 20 تا 25 درصد تعیین شده است.

نکویی با اشاره به قیمت کیف و کفش تولید ایران گفت: قیمت کیف در بازار چهارمحال و بختیاری از 15هزار تومان شروع می‌شود و ممکن است برخی کالاهای برند تا 150 هزار تومان قیمت داشته باشند که نسبت به اندازه کیف و خصوصیات دیگر ممکن است متفاوت باشد.

وی در ادامه افزود: قیمت کفش نیز در استان از 20 هزار تومان تا 300 هزار تومان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار