تابناک چهارمحال وبختیاری- سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در شهرکرد رکورد فروش روزانه 770بلیت را ثبت کرد.
کد خبر: ۳۷۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 12 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- جشنواره بین المللی فیلم فجر برای دومین بار در بهمن سال 95 همزمان با دهه فجر در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
در این جشنواره اگر چه مانند دوره اول که سال 93 در شهرکرد برگزار شد، فیلم های تحسین برانگیز مورد نظر منتقدان وجود نداشت اما با این حال فیلم های اکران شده در جشنواره سی و پنجم در شهرکرد طیفی گسترده ای از مخاطبان را راضی نگهداشت.
در این جشنواره بخشی از فیلم های سودای سیمرغ و بخشی از فیلم های چشم انداز سینمای ایران اکران شد.
فیلم های اکران شده در شهرکرد آثاری با رویکرد اجتماعی و درام بود که برخی از این فیلم از سوی هیات داوران جشنواره بین المللی فجر در تهران نامزد دریافت های سیمرغ رزین شده بودند.
یکی از ویژگی های جشنواره سی و پنجم در شهرکرد این بود که تعدادی از مخاطبان هر روز پس از اکران فیلم بر روی صفحات شخصی خود یا گروه های تلگرامی درباره آثار نظر خود می نوشتند.
این مخاطبان بیشتر به بحث موضوعی و محتوای فیلم نگاه می کردند و گاهی برخی از این مخاطبان درباره کارگردانی یا بازیگری نیز اظهار نظر می کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر برای دومین بار در شهرکرد گفت: امسال استقبال خوبی از جشنواره شد به ویژه در سه روز آخر که استقبال بی نظیر بود.
جواد کارگران دهکردی افزود: براساس آمار بدست آمده روزانه به طور متوسط 770بلیت در گیشه سینما بهمن شهرکرد در طول هشت روز برپایی جشنواره فروخته شد.
وی گفت:تعدادی از بلیت های این جشنواره نیز ویژه مهمانان هنرمند یا خبرنگاران بود که غیرقابل فروش بود.
به گفته وی، دلیل اینکه استقبال در سه روز پایانی از روزهای دیگر بیشتر شد، وجود گسترده تبلیغات بود هر چند از هفته پیش از جشنواره تبلیغات به صورت گسترده ای در سطح شهر و رسانه ها انجام شده بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای جشنواره فیلم فجر در استان دو میلیارد و 400میلیون ریال اختصاص داد.
وی گفت: پیش فروش بلیت های جشنواره فیلم فجر در استان از هفتم بهمن آغاز شده بود اما بلیت فروشی به صورت سنتی و در گیشه سینما بهمن شهرکرد نیز انجام می شود.
به گفته وی، جشنواره فیلم بین المللی فجر در چهارمحال و بختیاری از چهاردهم بهمن ماه به مدت هشت روز در سینما بهمن شهرکرد برگزار شد.
کارگران دهکردی گفت: فیلم های فراری، صوفی و دیوانه، ویلایی‌ها
بدون تاریخ بدون امضا،تقصیر من نیست، تابستان داغ، آذر، شنل، خوب بد جلف، یک روز بخصوص، ماه گرفتگی، کمدی انسانی، نگار، انزوا، خانه دیگری، آزادی به قید شرط در سینما بهمن شهرکرد در این جشنواره اکران شد.
وی گفت: سینمای مجتمع فرهنگی هنری غدیر شهرکرد نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می کند که در صورت واگذاری جشنواره فیلم فجر در سال آینده به استان ،سینما غدیر میزبان جشنواره خواهد بود.
جشنواره بین المللی فجر یکی از رخدادهای مهم فرهنگی هنری کشور است که در ایام دهه فجر در تهران برگزار می شود و امسال برای دومین بار جشنواره فیلم فجر به شهرکرد آمد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار