رئیس جهادکشاورزی استان خبر داد:
تابناک چهارمحال وبختیاری- رئیس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود 25 پروژه نیمه تمام بخش کشاورزی در استان، گفت: میزان تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل این تعداد پروژه 60 میلیارد تومان است که با افتتاح پروژه‌ها 150 هزار تن به ظرفیت نگهداری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۵۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 11 February 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح‌الله غریب در خصوص اقدامات صورت گرفته این نهاد از ابتدای سال جاری تا کنون، اظهار کرد: در سال جاری حمایت‌های خوبی از سوی دولت به بخش صنعت و کشاورزی انجام شده است که 175 طرح از طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان، تسهیلاتی بیش از 62 میلیارد تومان دریافت کرده‌اند که در بخش مکانیزاسیون 80 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و 420 ادوات دنباله‌دار و 9 کمباین برای این بخش خریداری شده است.

وی گفت: در سال جاری 81 میلیارد تومان تسهیلات برای افراد متقاضی ایجاد شغل در بخش کشاورزی اعطا شده که متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

غریب ادامه داد: پرورش ماهی در قفس از پروژه‌های اصلی این سازمان است که کارون 4 منبع غنی برای آبزی پروری به شمار می‌رود و در حال حاضر 30 قفس در کارون چهار نصب شده است که آماده بهره‌برداری هستند.

وی گفت: بیش از 200 واحد صنایع تبدیلی در استان وجود دارد که در سال جاری 17 واحد در این بخش افتتاح شده است.

غریب با اشاره به وجود 25 پروژه نیمه تمام بخش کشاورزی در استان، تصریح کرد: میزان تسهیلات مورد نیاز برای تکمیل این تعداد پروژه 60 میلیارد تومان است که با افتتاح پروژه‌ها 150 هزار تن به ظرفیت نگهداری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی افزوده خواهد شد.

غریب گفت: از برنامه‌های سال جاری این سازمان تلقیح مصنوعی دام بوده است که منجر به دوقلوزایی دام شده و حدود یک سوم عملیات به‌نژادی کشور در چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.

وی ادامه داد: امسال با وجود خشکسالی پیش‌بینی می‌شود هجوم سن به مزارع استان وجود داشته باشد که 23 هزار هکتار از اراضی استان تحت مبارزه با آفات قرار گرفته و نسبت به سال گذشته 76 درصد افزایش یافته است.

غریب ادامه داد: طی چند روز گذشته تفاهم نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی در راستای تولید محصولات سالم منعقد شده است که خوشبختانه میزان مصرف سموم به دلیل شرایط موجود در استان، نسبت به دنیا بسیار پایین است.

وی ادامه داد: میوه‌های تازه‌خوری مانند خیار و گوجه در گلخانه‌ها تولید می‌شود که از مزایای گلخانه نبود آفات است و محصولات تولیدی تحت کنترل هستند. 

غریب با اشاره به طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، تصریح کرد: در سال گذشته و جاری با همکاری اداره کل منابع طبیعی در سه هزار هکنار از اراضی  استان گیاهان دارویی مختلف کشت شده و شش هزار هکتار واگذاری اراضی به منظور اجرای توسعه باغات شناسایی شده است.

وی گفت: در اجرای سامانه نوین آبیاری چهارمحال و بختیاری رتبه دوم کشوری و از لحاظ میزان اراضی تحت سامانه نوین آبیاری رتبه اول کشوری را کسب کرده است.

غریب با اشاره به اینکه تعهد استان در سامانه نوین آبیاری پنج هزار و 500 هکتار بوده است، ادامه داد: در حال حاضر سه هزار و 100 هکتار از اراضی استان به سامانه نوین آبیاری با اعتباری بالغ بر 17.5 میلیارد تومان  از اعتبارات ملی  مجهز شده و پیش‌بینی شده تا پایان سال جاری دو هزار و 400 هکتار دیگر از اراضی به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار